Får man tävla ponny på gagbett?

Ayssha_08

Trådstartare
Hej! Jag undrar allmänt om de är godkänt att tävla ponny på gagbett i hoppning? Eller är det inre ett godkänt bett?

Hej! Jag undrar allmänt om de är godkänt att tävla ponny på gagbett i hoppning? Eller är det inre ett godkänt bett?
För att tävla så krävs ett grönt kort och då ingår det att man kan läsa TR (tävlingsreglemente) och där finns all info om vad man får ha och inte får ha.

”P” Moment 307 Godkända bett och nosgrimmor för ponny vid hoppning

5. Gags ska vara normalt tränsbett/gags, odelat eller tvådelat.

För att tävla så krävs ett grönt kort och då ingår det att man kan läsa TR (tävlingsreglemente) och där finns all info om vad man får ha och inte får ha.

”P” Moment 307 Godkända bett och nosgrimmor för ponny vid hoppning

5. Gags ska vara normalt tränsbett/gags, odelat eller tvådelat.
Toppen tack! Har grönt kort men ville bara vara 100 i minnet igen om just detta :)

Liknande trådar

Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 578
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 178
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
353
Senast: Valle
·
Hästmänniskan Som titeln lyder, är det klokt att köpa en häst på 141cm när man själv är 163? Jag är 19 och väger inte så mycket, men det kan ju... 2
Svar
38
· Visningar
2 928
Senast: Editten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka