Får man tävla med hackamor??

M

Madill

Som rubriken lyder?
Jag har läst på sif och ser inte att det är förbjudet men jag vill verkligen vara säker, det är ju ett så dumt klavertramp att dyka upp på första tävlingen med det om man inte får.:crazy:

Sv: Får man tävla med hackamor??

Jag har för mig att det är godkänt i lätta klasser med.. Eller är jag ute o cyklar nu? Sitter med FIPO framför mig, och ser ingenstans att det är förbjudet i lätta klasser.

ja men jag hittar det heller ingenstans..
Jag trode inte man fick sen såg jag en som tävlade med det på islandshästensdag i hbg och hon gick till final så hon blev ju inte diskad.. hm? Kanske att reglerna har ändrat sig?

Jag har för mig att det är godkänt i lätta klasser med.. Eller är jag ute o cyklar nu? Sitter med FIPO framför mig, och ser ingenstans att det är förbjudet i lätta klasser.

Vanliga tränsbett är de ända bett som är tillåtna i lätt klass.
Däremot i öppen klass får man ha hack & stångbett. Det får inte vara någon hävstångs effekt i lätt klass.

ja men jag hittar det heller ingenstans..
Jag trode inte man fick sen såg jag en som tävlade med det på islandshästensdag i hbg och hon gick till final så hon blev ju inte diskad.. hm? Kanske att reglerna har ändrat sig?

De har egna regler, ej godkänd SIF tävling.

Det är för att det är tilläggsregler och att de reglerna finns i Svenska tillägget... :)

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
676
Senast: Hermelin
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 222
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka