Får man tävla hoppning med sidepull!!!??

C

CarenSidney

Hej!
Jag rider min häst med sidepull och ibl med repgrimma, Jag vill tävla i hoppning på lokalnivå, och jag undrar om man får göra det med sidepull?
Min häst kan inte ha hackamore eller bett för hon blir mkt störd av det håller på att kasta med huvudet och försöker bara springa.
Så jag kan inte rida med det:( Någon som vet, svara gärna :)

Sv: Får man tävla hoppning med sidepull!!!??

Min syster tävlade en utav sina hästar på sidepull, 1,20 regional tävling.
Detta var -03, så har ingä ändringar skett sedan dess, så får man det.

Okej:D
Tack för svaren! :)
Nu är det så att min kompis (som har en ponny också vill tävla med sidepull av anledningen att hennes ponny inte funkar på något annat), och jag hörde att man inte får tävla med det när man hoppar ponny är det sant?

Vad kasst :/
Har inte TR et!

:P
Vart köper man det:P

Spelar det ngn roll om man har rep på nosryggen eller inte tror ni?

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 872
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 623
Senast: villhöver
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar