Får man tävla D-ponny som stor häst

Sv: Får man tävla D-ponny som stor häst

Ja, du får tävla D-ponny som stor häst.

Jo det får du, fast den måste ha hästlicens då, du får tävla upp till 1.20 tror jag sen måste man väl ha dispens....

stämmer prexis. Du kan få dispens till 130.
Du får däremot INTE tävla den som ponny och storhäst samtidigt!!

Vet du om betslingen på ponnyn blir valfri när den tävlas med ridhästlicens på ridhästtävling? :confused:

Ja, den räknas som häst då.

ancan skrev:
stämmer prexis. Du kan få dispens till 130.
Du får däremot INTE tävla den som ponny och storhäst samtidigt!!

Får man inte hoppa högre än 130 då??

Varför ska man då tävla som storhäst?? Om man bara får hoppa till 130.. Då kan man ju lika gärna hoppa MSVA eller svår me sin ponny i vanliga ponnyklasser..

Jo men är man över 18 år och vill fortsätta tävla sin ponny är enda sättet att tävla storhäst klasser...

anledningen till att man tävlar sin ponny i storhästklasser är väl att man är för gammal för att få tävla ponny...

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 929
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka