får man ställa ut en blandras?

A

anna_saga

Får man ställa ut en blandras för skojjs skull? eller måste den vara renrasig?

Sv: får man ställa ut en blandras?

Jag tycker mig har hört om att det finns blandrasutställningar, bara för skojs skull. Men som PIRU säger så kan du inte gå på en "vanlig" pga rasstandarden... Vad har du för vovve? lycka till

Ja, men du får leta upp en blandrasutställning.
Exakt vad som bedöms tänker jag inte gå in på, men det verkar vara uppskattat.

Jag har anmält min tik till en blandrasutställning i sommar.
Jag har gjort det bara för att komma över mina förutfattade meningar :o

"Sötast huvud" "lurvigaste svans" "mest feminm" "mest macho" "minst - störst" Är exempel på klasser jag läst om i Sverige

Ja, jag har faktiskt deltagit i en sådan utställning, i England. Vi deltog inte på utställningsklasserna utan i de andra tävlingarna. Jag och Luka kom på första plats i den mycket tuffa bruksgrenen "hälsar finast"...!

Det var en intressant kontrast till de extremt seriösa utsällningarna de hade på samma plats. Där getter, ankor,guldfiskar,grisar och kor bedömdes efter mycket strikta rastandarder och kriterier.

Okej vad bra:). För jag har hört att man bara får ställa ut renrasiga hundar.
Har en blandning mellan schäfer, collie, rottwiler, dalmatin och leonberger.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 694
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka