Får man lägga ut en sådan tråd?

nexxa

Trådstartare
jag skulle vilja starta en tråd där man får lägga ut namn/adresser till sin bilddagbok och blogg och att den tråden nålas. Är det möjligt eller räknas det som reklam? hade varit väldigt roligt om det är OK

Sv: Får man lägga ut en sådan tråd?

Jag tror knappast det är tillåtet, men kul hade det onekligen varit!

Hmm, tror jag la en sån tråd för ett halvår sen eller nått, dock inte nålad men iaf. Vad jag vet så blev den inte borttagen utan försvann "narturligt". Sen vet jag inte om det kanske var för att våra kära moderatorer missade den eller nått.

Gör en tråd där alla får presentera sig, vad de heter egentligen, hur gamla de är osv och så om man har en Bdb så får de skriva det. ;)

Om man vill tipsa om olika typer av egna hemsidor, som det handlar om här, är man välkommen att tipsa om dem under Hästlänkar eller under sin profil.

Tack för svaret! Då blir det som Sorbe föreslog en presentationstråd!

Knappast!

Du får ju som du ser INTE länka till hemsidor/bloggar och liknande i trådar på forumet.

Det får endast göras i profilen eller under Hästlänkar.

Du får ju som du ser INTE länka till hemsidor/bloggar och liknande i trådar på forumet.
Detta tycks vara en vanföreställning bland moderatorerna, men det är inte så det står i reglerna:
"För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden, inte genom en länk till en annan plats. Länkar är dock tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar."

Jag kan hålla med om att det inte skulle vara förenligt med reglerna att ha en tråd vars syfte just vore att förmedla länkar till olika webbplatser, men det är en övertolkning att man inte alls skulle få länka.

Det står inte uttryckt i forumreglerna, jag vet. Gunnar är påtalad om detta ett antal gånger.

Det är ingen vanföreställning hos oss moderatorer, det är Gunnars uttryckliga order att det inte ska länkas till privata hemsidor/bloggar.

Om du söker lite så tror jag att det finns trådar där han förklarat detta.

Det står inte uttryckt i forumreglerna, jag vet. ...

..., det är Gunnars uttryckliga order att det inte ska länkas till privata hemsidor/bloggar.

Om du söker lite så tror jag att det finns trådar där han förklarat detta.
Det är i forumreglerna som man ska kunna se vad som gäller. Jag ska inte behöva gissa mig till att den som skapar ett forum först utfärdar vissa regler och sedan i någon tråd skriver att hans egna regler inte gäller; det är faktiskt inte min sak som forumanvändare att söka på flera ställen än i reglerna.

Självklart kan man göra förtydliganden av otydliga regler, men reglerna är inte otydliga; det står explicit att länkar är "tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar".

Forumreglerna gäller.

Dock finns det minst en ytterligare regel där som kan påverka användadet av länkar:
"Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet."
Den regeln gäller inte bara företag.

Precis som jag skrev i mitt förra inlägg skall länkar till egna sidor och/eller annan kontaktinformation läggas i Profilen eller tipsas om under Hästlänkar.

En presentationstråd utan dessa saker är dock ok, men fyll för all del i din profil i alla fall.

Om jag har fattat det hela rätt så får jag inte länka en bild som jag har på min hemsida på tex. zoomin då. Utan måste då tex ha photopucket.

Man får ju inte länka till sin hemsida. Du hade ju själv redigerat ett inlägg pga. detta. Eller har jag fattat fel?

JA, du har fattat fel!

Du får inte länka till din hemsida så här:
www.ragatans.se i inlägg, men du får ha adressen så i din profil :idea:

Däremot får du länka till en bild som ligger på din hemsida så här:
www.ragatans.se/bildpåmig

OBS!
Ovanstående adresser är fiktiva, de finns alltså inte.

Senast ändrad:

KL

Alltså, varför får man egentligen inte starta en tråd där alla kan länka till sina bloggar? Så länge det inte handlar om företagsreklam eller dylikt kan jag inte riktigt se problemet... Om bloggen finns länkad till i ens profil finns den ju ändå redan på Bukefalos? :confused:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 577
Senast: Tilly_85
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 164
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 085
Senast: gammalek
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama