får man ha ute får dygnet runt?

M

maisan

Ja, jag undrar alltså om man får ha fåren ute dygnet runt utan nåt som helst skydd eller tak över huvudet? Här är det ju just nu -27 ute o det känns inte så snällt att grannen har dom ute bräkandes i kylan dag som natt.:eek:

Sv: får man ha ute får dygnet runt?

Precis, alla djur som går ute MÅSTE ha ett skjul, eller något annat form av skyddsställe att gå in i...

Jag hoppas verkligen att dom åtminstone har hö att äta.
I vart fall ring djurskyddsinspektörn - dom ska ha möjlighten att gå in.
Sen är det inte otänkbart att dom inte gör det men i -27 borde tom en fullpälsad tacka vilja ligga torrt m tak.

Det är ytterst sällan fåren går in under tak. Nu i snöstormen som varit exempelvis. Tror du mina tackor gått in i fårhuset? Nej; dom har legat ute i snön dom :crazy:
Men som sagt får SKA ha ett vindskydd!!

Ja och mina knashästar gjorde samma sak - stog ute - gick bara in för att käka - OCH skita.

även om de inte använder det så ofta så skall de iaf kunna ha möjlighet att söka skydd när de känner för det..

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 271
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 020
Senast: Stergo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV