får man ha sulor vid tävling

C

CactusCharlieVIII

Nu är det så här att min ponny som nu är 17 år och har hoppat i hela sitt liv, börjar få lite förslitningsskador på framknäna. Vet. säger att det inte behöver va nån fara, att han kan hålla i många år till och att han kan fortsätta hoppa och så. Men nu till problemet... jag har frågat min hovslagare om det finns någon sko eller nån sula eller nåt som endå kan göra det lite bekvämare för hans knän och han rekomenderade pegesulor (eller vad det nu heter:smirk:) så det vill jag ju givetvis att han ska ha då. Tjejen som rider honom nu ska tävla i helgen och hovslagaren kommer i morgon och vi måste ju veta om man får ha sådana sulor när man tävlar... om någon vet nåt om det så får ni gärna dela med er :smirk:

Sv: får man ha sulor vid tävling

Du får ha sulor på tävling. Vad jag vet är det endast vid vet.besiktning för försäljning mm som man ej skall ha sulor samt vid 3års-test och kvalitetstävlan, har man sulor så kan ej hovar kollas ordentligt /jack

Sv: får man ha sulor vid tävling

man får tävla på pg-beslag, men det är väääldigt dyrt och sko med sånna beslag tyvärr...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 484
Senast: Freazer
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat