Får jag lov att presentera...

N

nässla

... Dana International

Vår rottisvalp, född den 14/3. Igår åkte vi hela den långa vägen från Värmland till Sundsvall, Dana sov mest hela tiden och passade på att busa och plocka pinnar när vi stannade.

10063273.jpg

Syskon i valphagen

10063277.jpg

Visar husse sitt fynd

10063278.jpg

Tuggar knut

Sv: Får jag lov att presentera...

Oh, underbart! :love:
Jag ska hämta min valp på onsdag, ska bli såå spännande!

Grattis :) Vad är det för liten du ska ta hem då?

Åh grattis till bäbisen, kul med valpkoma i minst några veckor. :D

Kul att se folk rusa ut med tröjan ut och in och bak och fram (hände min kompis Ambra). Och en glad liten valp som är jättepigg medans matte håller på att dööör av trötthet. Lycka till med sötisen.:love:

Vilken liten dunboll.:love: Håller med det borde nästan vara förbjudet att frestas på det här sättet.:D

Oh jisses, vilket söööt :love:
Eurasier, vad är det för nåt? *nyfiken* Blir stor/liten? (nässla ny i hundvärlden, det är sambon som ska ha koll)

Ja, det är tur att vi är två som kan turas om att springa... Särskilt när det regnar ute och förnäma fröken Dana minsann inte tänker sätta ner sin ädla rumpa i nåt blött gräs. Dvs. man får springa många gånger tills hon verkligen är så sprickfärdig att hon biter ihop och gör det hon ska trots blött gräs :crazy:

Oh jisses, vilket söööt :love:
Eurasier, vad är det för nåt? *nyfiken* Blir stor/liten? (nässla ny i hundvärlden, det är sambon som ska ha koll)
Tack, imorgon så! :love:
Hur går det med er lilla där hemma?

Lite utdraget från Svenska Eurasierklubben:
Eurasier är en av de nyare raserna i Sverige, den första registrerades 1994. Den är framavlad för att vara en idealisk familjehund med ett lugnt och trevligt sätt för att passa bra in i alla vardagliga situationer.

Det är en medelstor spetshund, harmonisk byggd
för att vara vacker och tilltalande, med tjock underull och en
pälslängd där man skall ana kroppens konturer.
Tungan kan vara rosa, blå eller blåfläckig.

En tik blir ungefär 48-56 cm hög och väger mellan 18-26 kg.
En hane blir 52-60 cm hög och väger mellan 23-32 kg.

Några bilder:
Stor bild
EurasierMABUH.jpg

Vill du se fler så kan du söka på Eurasier på Google.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa I hushållet finns en tax som i dagsläget är 9 månader. Han är stereotypen för rasen, energisk och envis. Valptiden har gått bra...
Svar
6
· Visningar
1 736
Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 790
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 440
Senast: Mirre
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka