Får jag ha klubbtröja?

N

Nortra

Jag ska tävla en lokal hopptävlong i morogn och undrar om jag måste ha kavaj? kan jag ha en klubbtröja ist?
Kan man tävla i shortchaps ist för ridstövlar?

Sv: Får jag ha klubbtröja?

Ja i hoppningen så är det ganska fritt på lokal..
Så länge shortshapsen och skorna är i samma färg och att det inte är flärpar eller vad man säger...
Hoppas du fattar:D

japp så är det men så är det bara på lokal tävling men på regonal får man bara ha klubbjacka och kavaj

Du får ha klubbjacka och klubbtröja, bara dem inte har luva på..(nya regler)
Shortshapsen och skorna måste ha samma färg.
Lycka till på tävlingen!:D

Måste bara fråga:
Vad menas egentligen med fritidsjacka?
Får man inte ha en vanlig typ ganska tajt tröja, långärmad utan luva?

Precis som Vikke H skriver så får det vara en tröja. Så länge den inte har luva.

Ja men klubbtröja. Måste det stå något på ens tröja också eller får den va vanlig som man typ köpt på HM? :D (bara den inte har luva alltså)

Varför inte läsa det jag skrev?

"Fritidsjacka/tröja säger TR om klädsel i hoppning, även på regionalt."
Det behöver alltså inte vara någon klubbtröja utan kan vara en vanlig tröja. TR nämner ingenting om lång ärm och sådär men det skulle jag gissa på är den rätta tolkningen.
Skulle jag tävla i tröja (huvvaligen) så skulle jag ha en lite tightare, midjekort, långärmad tröja över min tävlingsskjorta.

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 069
Senast: Bison
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 318
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka