Sv: Får era medryttare ta med sig vänner till stallet?
Jag skulle inte heller låta någon annan än medryttaren hantera eller något annat som rör hästen. Okej, hålla i hästen vid uppsittning och sånt är ju okej. Så jag skulle INTE låta medis skeppa över någon hantering av hästen på någon annan. Men jag har inga problem som i TS fall att låta ta med någon som
sällskap eller för
skjuss. Har jag valt att lita på medisen så hoppas jag att jag är en så pass god människokännare att medisen är vettig. Att medis inte tar dit någon som tex stjäl, hanterar någon av de andra hästarna i stallet olovandes, stökar ner, röker omkring stallet, ger hästarna något olämpligt att äta eller får ideer som är normalt korkat i ett stall osv.
Nu har du och jag väldigt stora skilnader i både häst och stall. Jag vill minnas att du har en ganska ung häst och den står hemma hos er utan så många människor som har koll mer än din mor? Min häst är 19 och har nog sett det mesta

Sen står hon ju i ett stall med tre andra hästar och tre andra ägare som är där dagligen och "ser". Jag är där dagligen och även om jag får medis så kommer jag att slinka förbi mellan varven för jag bor bara 2,5 km bort.
Ang "lektioner" så beror det helt på. Då måste jag ha träffat personen innnan och veta vad den går för. Men småtipps som "räta på dig", "Bogen sticker ut" eller "Yttertygeln glappar" skulle jag nog bara se som välkommet. Däremot skulle jag bli skogstokig om jag fick höra att någon okunnig hade försökt få henne till passage och olika mer avancerade grejjer de inte behärskade bara för att hästen kan och de vill prova det.
Hitills har ingen nappat på min annons så vi får väl se om jag ens får någon...Många har tittat men ingen svarat

Ska lappa ridskolan i morgon om jag hinner. De har många duktiga dressyrryttare som kanske vill ha en större utmaning.