Får era barn gå själva i affärer?

Mirre

Trådstartare
När ni är och handlar, låter ni era barn gå själva och titta då?

Hur gamla är era barn?

Motivera gärna varför ni svarat som ni gör
 
Sv: Får era barn gå själva i affärer?

Mina barn för normalt inte gå själva i affärerna om jag inte är i samma affär.
Om de får gå själva i en affär, t ex en stor Ica maxi gör vi innan jag släpper dem upp om det får handlas något eller inte och i så fall vad det får kosta så det inte blir för stora förväntningar.

Barnen är 8 och 11 år.

Motiv: Jag litar på mina barn.
 
Sv: Får era barn gå själva i affärer?

Oki jo syftade på just att låta ungarna gå själva när man är och handlar samtidigt sas
 
Sv: Får era barn gå själva i affärer?

Barnen i vårt hus är 20, 16 och 11 år, och går själva både i de affärer där vi är tillsammans och i affärer på egen hand när ingen av oss vuxna(re) är med. Det är väl främst 11-åringen som är aktuellt att resonera om här, han är såpass medveten och ansvarstagande att han har full koll på sina egna pengar - både intjänandet på olika vis och förbrukandet på olika andra vis. :)
 
Sv: Får era barn gå själva i affärer?

Varför frågar du om hur vi gör med barnen när vi är och handlar?
 
Sv: Får era barn gå själva i affärer?

När ni är och handlar, låter ni era barn gå själva och titta då?

Hur gamla är era barn?

Motivera gärna varför ni svarat som ni gör

Inte mina barn, men bonusbarn (9 och 12 år).

De får båda gå och titta fritt i affärerna. För att de vet hur man beter sig och man kan lugnt släppa iväg dem utan att de hittar på nåt. För det mesta vill de gå med oss, så det händer nästan aldrig ändå.

12-åringen (snart 13) har börjat få åka till stan (buss) själv med kompisar. Jag har inget med det beslutet att göra, det har hennes föräldrar tagit, så det kan jag inte motivera. Men hon verkar klara det utmärkt.
 
Sv: Får era barn gå själva i affärer?

Ingen spec anledning.
Undrade allmänt bara:)
 

Liknande trådar

Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
1 297
Senast: Badger
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 618
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 922
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp