Får en uppfödare vaccinera valpar själv??

Sv: Får en uppfödare vaccinera valpar själv??

Det låter idiotiskt att man idag utbildar bla. uppfödare i att chippa hund och katt om det ändå är tänkt att de inte ska få göra det om några år.

Ja det förekommer men det är definitivt inte ok.
Däremot har det förekommit att jag låtit djurägaren, i min närvaro spruta en veterinärrädd häst men då har jag ändå kontroll på att djuret är i skick för att vaccineras mm.
PL

Vems plan?
Vore intressant att veta varifrån informationen alt förslaget kommer o vilket regelverk som skulle ändras. Jag tror inte riktigt på den uppgiften.
Sen är det ju så att viktiga författningsändringar skall ut på remiss först.
PL

Träffar personen i fråga i morgon uppe i skellefteå, så jag ska fråga då och skriva upp de uppgifter jag får.
Tycker också det låter märkligt, men litar på min kollega, då h*n är väldigt kunnig i dessa frågor.

Gnist skrev:
Bönder kan få göra så, det är korrekt, men en hunduppfödare som gör så med veterinärens tillåtelse är inte seriös i mina ögon. Inte veterinären heller, för den delen :cool:

Det kan jag hålla med om.
Min poäng var att det förekommer även om det är förbjudet.
Jag tyckte att det hade viss relavans i frågan!

De gånger jag själv gett vaccin har det varit i samråd och efter konsultation. T.ex 2:a sprutan i grund vaccination. Inte hej vilt om någon trodde det :cool:

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 351
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag har en svår fråga... Jag är fodervärd till en Leonbergervalp som är betalning för en hannes parning. Hannens ägare är min vuxna...
2
Svar
26
· Visningar
3 362
Senast: Laa
·
T
Övr. Hund Ny här, men fick tips om detta forum skulle vara bra att ställa "konstiga" frågor på Jo det är så här att jag är fodervärd till en...
Svar
18
· Visningar
3 524
Senast: Casper
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 203
Senast: Tarantino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV