Fans JÄvla Hund!!! ;(

Casper

Trådstartare
Åhhh nu skulle jag kunna gråta och skrika och ropa hundens namn både i ren jävla ilska och en fruktansvärd oro! Tänkte berätta en historia som slutade gott i alla fall.

Jag har varit ute i stallet och tagit in hästarna och hade två av hundarna med mig ut. Och som vanligt så sprang dom runt mina ben och även lite runt omkring på gården..

När jag tagit in hästarna och sagt godnatt och släkt ner så insåg jag att en hund saknades... den som ALDRIG lämnar mig heller!

Jag har letat efter hunden i ca 30 min ( som känns som en evighet för mig) och på gården kunde jag inte uppringa henne. Och "arg" blir man av oro men höjer man rösten och "ryter" på den hunden så kommer hon inte alls utan då kan hon stå och glo på en bara och det ser man ju inte i mörkret så man fick använda en ljus och mesig stämma och hur lätt är det när man är suupper orolig??:crazy: kan tillägga att vi bor ca 500m från e22an oxå =(

men när jag insåg att hon inte fanns hemma satte jag mig i bilen och letade efter henne och mötte samtidigt en vänlig själ som jag först trodde hade sett henne eftersom han la i backen, men nej =(.. så jag fick fortsätta..

Jag åkte hem igen och har skrikit och skrikt och till slut gick jag in i stallet för att gråta av mig hos hästarna:cry: och när jag skulle pussa fölis godnatt så såg jag ngt vitt och svart som tittade med huvudet på sne mot mig:love:Där satt min älskade Yannie!!
på ngt sätt har hon smitit in i boxen utan att jag märkt det när jag tog in hästarna och så bara låg hon där i höet! =)

gud va glad jag blev, så glad så jag fortsatte att gråta!!!

Ville bara dela med mig av den otroliga glädjen jag fick när jag återfann min lilla jycke!

http://[url=http://www.pixbox.se/pic5638948][/URL]

Så nej jag är inte förbannad på henne, jag var bara sååå orolig!

Ha en trevlig kväll allihopa för det ska jag ha nu!

Sv: Fans JÄvla Hund!!! ;(

Usch, vilken tur att det slutade lyckligt trots allt. De där hundarna kan springa in här och var, snabba är dem.

Trevlig kväll ni fick trots allt, skönt!

Usch, vilken tur att det slutade lyckligt trots allt. De där hundarna kan springa in här och var, snabba är dem.

Trevlig kväll ni fick trots allt, skönt!

ja hua mig. hjärtat satt i halsgropen! Jag skulle aldrig kunna gå och lägga mig utan att hitta min hund, jag skulle vara helt knäckt:cry:

men så bara satt hon där, hon kunde väl gjort ngt liv för sig i allafall, men nej.. tyst som en mus!:p

Jag förstår oron, jag blev av med en hund 5 nov 2002 och vi fann honom aldrig .......

Ja, man ska väl inte skrika och gapa i stallet bland hästarna heller :D, du har uppfostrat vovven väl ;)

Ja, man ska väl inte skrika och gapa i stallet bland hästarna heller :D, du har uppfostrat vovven väl ;)

:rofl::rofl: ja vi får väl se det så:D hon va så himla söt där hon satt mitt i höet där fölis åt:love: tur att det inte hände ngt, att hon skulle bli sparkad el trampad på vid bus eller liknande

Jag förstår oron, jag blev av med en hund 5 nov 2002 och vi fann honom aldrig .......

ush..:( beklagar det... vilken fasansfull känsla att inte heller veta vad som hänt.. va ledsen jag blev för din skull nu:cry:

:rofl::rofl: ja vi får väl se det så:D hon va så himla söt där hon satt mitt i höet där fölis åt:love: tur att det inte hände ngt, att hon skulle bli sparkad el trampad på vid bus eller liknande

Haha, kan förstå det! Synd du inte hade kameran med ut, hade varit roligt att föeviga den synen :D. Tur att fölis är snäll iallafall, och vovven också för den delen!

Vilken tur att din vovve inte var så långt borta.

Känner till paniken, min borzoi sprang i från mig i skogen första sommaren jag hade honom. Ringde polisen, sadlade hästen och stack ut i skogen och letade. Fem timmar senare hittade jag honom exakt där jag släpt honom. Det var en mycket olycklig Zalo om låg och väntade på mig, pälsen kryllade av fästingar som kröp runt. :crazy:

Efter det sprang han alltid i cirklar runt mig så att jag inte skulle kunna försvinna för honom. Så det var nästan värt oron.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
685
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 640
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 152
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023