Sv: Fångtråd del 4
Nej, faktiskt ingen aning, förstår det inte själv. Möjligen att han hittat något skräp som inte var bra, det var inte sopat. Samtidigt så varför skulle han äta det när det fanns gott om annat att äta.
TS är ju lika, skiljer nån procent bara. Däremot är ju Lillens silage betydligt grövre och senare skörd, medan fbl är tidigare skörd och betydligt finare skörd. Men tycker inte de borde göra att magen ballar ur sådär hemskt. Han har ju inte reagerat vid foderbyten och annat tidigare liksom? Och även om han t ex skulle ätit (det har han inte) en hel bal, dvs 25 kg, så borde det inte bli så.
Som jmf så när han gick från svältkost hö till fritt silage, över några dagar, så blev ju magen bättre isf sämre. Så som sagt, obegripligt vad han lyckats med. Men känns som det måste hänga ihop, känns inte rimligt magen totalkraschar av annan, okänd (och lika obegriplig anledning) samma natt som han kommer ur sin box.
Han överlistade ju troligen inte boxlåset, utan med 99% sannolikhet var det jag som glömde stänga =/ Jag skjuter bara till dörrarna när jag springer in och ut. När jag fodrar så jag fodrar ju, plockar bajs/mockar, fyller/byter vatten osv. Blir ett antal gånger in/ut, och då skjuter jag bara till (har slagdörrar). Igår kletade jag antibit med, det sista jag gjorde. Tror det var efter det jag helt glömde kolla dörrarna (annars kollar jag alltid efter att jag fixat vattnet, men nu blev ngt annat sista grejen och rutinen klickade nog)
Därför jag undrar om han hittat något på golvet han inte borde ätit, han äter tyvärr 'allt'. Men känns som sagt konstigt när det fanns fräsch mat, och bara vid fbl bal det var omkringdraget. Allt kraftfoder etc är ju i tunnor, och han hade inte ens varit där och 'bråkat'.