Hästmassören

Trådstartare
Eftersom vintern nu börjar ge ned sig så får vi som har fångbenägna hästar börja hålla koll. Jag tänkte bara kolla hur det ser ut i landet för att få lite indikation när det är dags att flytta upp ponnisarna i skogshagen. Vi bor utanför Örebro, och hittills ser det lungt ut. Snön har försvunnit från hagarna och pållarna går och nafsar i det som finns av växtlighet, vilket ju ännu inte är så mycket. Så, några fånganfall att rapportera i landet?

Sv: Fångkoll

Längst ner i söder börjar gräset att komma upp. Hästarna har gått hela dagen och ätit. Det har min fångponny också med ny munkorg med pyttehål. Men jag märkte på henne att hon fick puls efter ridningen idag (samma som för några dagar sedan). Jag inbillar mig kanske men blir alltid hyperhysteriskt orolig för henne och ser det som ett varningstecken, ska strax ut i stallet och kolla henne igen.

Japp, idag halverades den leriga vinterhagen, för säkerhets skull. Slyn som växer i ena halvan ser jag som en risk och ville därför skärma av den. Saven stiger ju nu. Gräset börjar spira i de få tuvor som finns i vinterhagen.....ryser.....Halmen äts inte upp helt längre......jo, idag?..kanske hjälpte det att skärma av buskarna i hagen?

Jag har också varit ute och stängslat idag. Så nu har jag en liten tråkig hage.

Pulsen hade gått ner efter en timme men det känns ändå lite oroligt.

Här ser man oxå att det spirar lite... Munkorg är på men hagarna är desamma som innan = stora. De är hungriga på middagen när fröhalm serveras så än så länge får de inte i sig så mycket av betandet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 886
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 797
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 876
Senast: Hedinn
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 030

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare