X
xenit
Jag blir så ledsen.... I september fick min D-ponny sitt första fånganfall. Vi åkte till klinik och röntgade och det konstaterades att ingen rotation hade skett men vi skulle ta det försiktigt osv.
Jag har verkligen låtit han vila för att det ska läka ut ordentligt.
Vi har bara promenerat och börjat skritta uppsuttet nu för 2 veckor sedan. Ja och vad händer... jo i går kväll när jag ska ta in honom från hagen så går han som vanligt rakt fram men när jag ska vända honom så är han stapplig och trampar runt sig istället för att bara vrida som han ska. ´
Vad f-n kan det vara som ger honom fång nu?
Alla i stallet har ju sina åsikter och en sa att det var för att det var så lerigt nu så att han har helt enkelt belastningsfång för att han får anstränga sig för att få fäste i den hala leran.
Kan detta verkligen stämma?
Jag har verkligen låtit han vila för att det ska läka ut ordentligt.
Vi har bara promenerat och börjat skritta uppsuttet nu för 2 veckor sedan. Ja och vad händer... jo i går kväll när jag ska ta in honom från hagen så går han som vanligt rakt fram men när jag ska vända honom så är han stapplig och trampar runt sig istället för att bara vrida som han ska. ´
Vad f-n kan det vara som ger honom fång nu?
Alla i stallet har ju sina åsikter och en sa att det var för att det var så lerigt nu så att han har helt enkelt belastningsfång för att han får anstränga sig för att få fäste i den hala leran.
Kan detta verkligen stämma?