Fanfanfanfanfan....

Sv: Fanfanfanfanfan....

Man kan bara fylla bägaren tills den är full sen rinner det över. Ju längre/mer du utsätter dig för allergener desto mer fyller du din ''bägare' och du blir mer allergisk,om jag var du skulle jag testa mig för att få veta ,till slut tål du kanske ingenting.

EVA skrev:
Man kan bara fylla bägaren tills den är full sen rinner det över. Ju längre/mer du utsätter dig för allergener desto mer fyller du din ''bägare' och du blir mer allergisk,om jag var du skulle jag testa mig för att få veta ,till slut tål du kanske ingenting.

Jo jag vet... Men nu blir inget test, kanske i framtiden, vem vet...

Det kanske ändå vore en ide att göra ett test och se exakt vad du inte tål. Det kan ju tex vara nya matallergier eller kanske mögel i ditt hus.

Och om du då ser till att undvika detta så kanske du klarar råttorna bättre.

En annan tanke är att man kan begära att desensibilisera sig. Dvs man tvingar kroppen att acceptera det man är allergisk mot genom sprutor ( vad dom innehåller har jag ingen aning om).

Tydligen är detta mycket vanligare utomlands här i sverige ger man hellre en massa mediciner. Min sambo fick denna behandling på 70 talet när han var barn och hans allergi blev mycket mindre efter detta.

Kolla upp det!!!!

Jag funderar själv på att begära detta då min pollenallergi har utvecklat astma och jag blir helt skakig av mina medeciner.

/ KT

Åh, det hade jag aldrig hört om förut! Tack för tipset, ska definitivt kollas upp. Bara man kan ta och skita i att det är sprutor så... :angel: :D

Liknande trådar

Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 926
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama