Sv: Fan!

Intressant för även jag är tämligen säker på att man INTE kan hävda att man köpt något i God Tro längre. Kvitton är vad som gäller. Fast man får ju fortfarandde inte ta tillbaka sina saker om man ser dem.

Min mormor ringde imorse och hennes brors frus bror som bor här i vårt område hade sett en barnvagn uppochner alldeles utanför vårt vardagsrumsfönster igår morse när han skulle iväg och handla...
Han reagerade väl inte särskilt på det.
Men han hade sagt att bovärden jobbat igår så jag testade ringa henne men inget svar. Så jag testar ringa henne imorn ifall hon kanske tagit reda på den. Hoppas hoppas!

Så antagligen är det nått jävla fyllesvin som vill förstöra! Vi träffade grannarna under oss och hörde, men dom hade inte ens haft fest. Dom sov nog 12 sa dom...

Så ja, jag vet inte. Så grymt trist i alla fall:(

Såhär står det på Folksams hemsida ang. hemförsäkringen som jag har via facket:

"Försäkringen gäller för stöld av och skadegörelse på egendom i bostaden och biutrymmen, till exempel källar- eller vindsförråd och tvättstuga. Den gäller också för saker som du har med dig utanför bostaden och för saker som du förvarar någon annanstans än där du själv befinner dig, till exempel i skåpet på jobbet när du gått hem för dagen eller sådant som du har lämnat in för reparation."

Håller tummarna!

De är så himla tråkigt :(

Jag hade knackat på hos party grannen och frågat om han vet något eller om han kan höra med sina vänner. Inte anklaga honom eller hans vänner utan säga att
"Vet du något så kan du ju lämna en lapp i våran brevlåda"

Det kan ju vara någon som verkligen ångrar sitt fyllemisstag och inte vågar lämna tillbaka vagnen/erkänna.

Har du satt upp lappar?

Som sagt, vi träffade grannen som vi trodde haft fest men det hade dom inte. Dom trodde dom sov då till och med.

Jag ringde Folksam och vi får ut en ny! Så idag har vi vart och handlat. var först till barnens hus, men det enda som fanns där som var inom vår prisklass var en brio happy 08 i orange med ligg+sittdel. Hmm....ful färg så vi åkte till babyproffsen. Vi talade om som det var och hon plockade ihop en vagn åt oss. Så det blev en Brio happy med lättviktschassi 09, sittdel i svart som vi bestämde själva 09a och liggdel i turkosblå 08a som gjorde priset lägre. Och OJ vilken skillnad på vagn! Jättelätt att köra:D

Så nu är vi alla klada hestar:rofl:

Ska sätta upp lappar senare och hoppas vagnen kommer tillbaka ändå!

Vad skönt att det löste sig! Får se en bild på nya vagnen nu då!!! :D Gärna den gamla med så kan man hålla ögonen öppna,bor ju i samma stad numera så! :D

Håll koll på blocket, tradera och andra siter om du ser vagnen till salu och sen sätter du dit :devil:

Heder åt ditt försäkringsbolag som gav en ny vagn!!!

Kompisen tog alltid med sig ena hjulet, då var det inte lika roligt att sno vagnen sen.

Vad skönt att det löste sig! Får se en bild på nya vagnen nu då!!! :D Gärna den gamla med så kan man hålla ögonen öppna,bor ju i samma stad numera så! :D

Ja ska bara lägga upp bilder så kommer det:)
Men så himla tråkigt att nån fått en så fin gratis vagn och jag får betala 1500 för det...så jävla trist:( Men men sånt man får ta när man köper dyra saker:grin:

Håll koll på blocket, tradera och andra siter om du ser vagnen till salu och sen sätter du dit :devil:

Heder åt ditt försäkringsbolag som gav en ny vagn!!!

Yes jag kollar på annonssidor efter min vagn hela tiden!

Ja riktigt skönt faktiskt! Trodde aldrig jag skulle få något, men ibland har man tur:laugh:

Kompisen tog alltid med sig ena hjulet, då var det inte lika roligt att sno vagnen sen.

Men den går ju fortfarande att förstöra för dom som tycker det är kul...

Antagligen så var det någon sån eftersom dom antagligen inte lyckats vika upp den då den låg upp och ner runt hörnet på huset bara.

Nya vagnen
IMG_2545.jpg

(den enda färgen som var kvar, därför fick vi den till ett bra pris. rätt käck färg:D)
Gamla stulna vagnen
IMG_0264.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka