Familjen utökas om 1½ vecka

*dör sötdöden* Jag tycker hon verkar ha lite oriental i sig, med tanke på utseendet och attityden! :D

Just ja, hoppas matte kryar på sig snabbt! :)

*dör sötdöden* Jag tycker hon verkar ha lite oriental i sig, med tanke på utseendet och attityden! :D

Just ja, hoppas matte kryar på sig snabbt! :)

Är rätt många som tror att det finns något lite "ädlare blod" i henne just pga utseendet och ffa ansiktet och det är väl inte omöjligt att det är det. Fräsig är hon i af och helt klart med ett ton personlighet :D

@Gnist: Hon påminner mycket om min Tassa och där finns det helt klart oriental: Attityden, ansiktet och rösten. Känner orientaler rätt väl eftersom mormor och morfar hade siameser under hela min uppväxt.

@Gnist: Hon påminner mycket om min Tassa och där finns det helt klart oriental: Attityden, ansiktet och rösten. Känner orientaler rätt väl eftersom mormor och morfar hade siameser under hela min uppväxt.

Hon är rätt kul sådär, när jag kommer hem från jobb, handel eller nått annat så kommer hon springandes och låter, inte direkt jamar men små glädjeljud och möter mig vid dörren :love: Likaså på morgonen när jag kliver upp låter hon så och hoppar runt fötterna på mig och hon slickas gärna O_o på håret, i ansiktet och på händerna. Inget snuttande eller trampande utan hon "tvättar" mig verkligen som jag vore en annan katt :eek: :D

Så hon är en rätt fräsig och mångfacetterad liten misse sammantaget :up:

Hon är rätt kul sådär, när jag kommer hem från jobb, handel eller nått annat så kommer hon springandes och låter, inte direkt jamar men små glädjeljud och möter mig vid dörren :love: Likaså på morgonen när jag kliver upp låter hon så och hoppar runt fötterna på mig och hon slickas gärna O_o på håret, i ansiktet och på händerna. Inget snuttande eller trampande utan hon "tvättar" mig verkligen som jag vore en annan katt :eek: :D

Så hon är en rätt fräsig och mångfacetterad liten misse sammantaget :up:

*nickar* Japp, finns garanterat oriental i stamträdet! Jag brukar säga att Tassa knorrar eller gnirkar, det är svårt att beskriva det där lätet.

Soffslöande krasslig matte än och när den lilla Flingan inte flänger omkring och klättrar på duschdraperiet O_o och diverse andra galna påhitt så soffslöar hon med matte framför tv'n :love:

unnamed_zps1bdd364b.jpg

@Gnist: Det där med att katter inte går att dressera stämmer inte helt. Dock vet de oftast vad de inte får göra men skiter i det när det passar :p

Gör jag fräsljud åt mina (som en arg katt) vet de att de gör något de inte får och lägger av. Tyvärr har jag också lyckats dressera dem att springa in och ut för att få godis :meh: Jag har använt mycket godis för att få in dem på kvällarna, vi har rovdjur i området så jag vill ha dem inne.

Jaja, kattgodis är inte så dyrt :p

Senast ändrad:
@Gnist: Det där med att katter inte går att dressera stämmer inte helt. Dock vet de oftast vad de inte får göra men skiter i det när det passar :p

Mhmm, instämmer :meh: Vi säger nej när min Alice klöser på sofforna då hon absolut inte får det men mest stirrar hon bara tillbaka och ofta liksom *väntar ett par sekunder* ... *klöser igen* :cool: Jag får stirra länge för att vara säker på att hon inte gör om det, men ibland ger hon fullkomligt fan i det :devil: Jag misstänker att hon är medveten om felet då hon ibland efter nejet skuttar till i bushumör - typ jippi, hon såg mig, nu busa matte! Och då blir det ju en belöning för att ha klöst på soffan .. Eller? :cautious:
Dessa katter, inte kan man leva med dem och inte utan dem heller :D

håller med övriga om att det borde vara förbjudet att visa sådana här söta kissemissar
Men det är helt OK att lägga till en massa mer bilder

Nu är hon billig det lilla spöket :devil:

Har en orkidé som efter två år äntligen fått en stängel och bara var dagar från att blomma och jag upptäcker nu att "någon" har bitit av stängeln :crazy: :meh:

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 466
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 144
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter