Familjen utökas om 1½ vecka

Sibirisk tiger räcker inte, en sabeltandad sibirisk jättetiger!

Eller kanske en Gremlin O_o :nailbiting: :eek:

141202-1_zps8775f37f.jpg

Nybadad liten Flinga :love:

141202-2_zpse9868581.jpg

Fascinerande nog så sa hon ingenting under badet. Inte ett pip, inte ett fräs, inte ett sprattel, inget klös eller flyktförsök, hon bara stoiskt uthärdade :up:

Allt annat är ju försäkrat, så givetvis ska den lilla Flingan också vara det om utifall olyckan eller sjukdom är framme nån gång :up:

flingan-foumlrsaumlkring2_zps01d986cf.jpg

Absolut nödvändigt - sa hon som snart slår i taket på ena kattens försäkring, samma belopp som du har för övrigt. Han bröt sitt lårben när han blev påkörd.

Finns inget högra försäkringsalternativ för en huskatt, i af inte vad jag kunde se nånstans, men det räcker en bra bit ändå om något händer tänker jag mig :)

Tyvärr verkar 50,000 vara taket för katter (har ett vagt minne av att jag sett 60,000 någonstans) och om olyckan skulle vara framme kan det ätas upp ganska snabbt. Har för mig att akutinläggning på djursjukhus kostar uppemot 10,000 per dygn. Men all eloge till dig att din vackra Flinga nu är försäkrad efter konstens alla regler om oturen skulle vara framme. :banana:

PS. Världens sötaste gremlin!

Favoritsysselsättningen kvällstid efter soffhäng när matte fixar en tekopp är att lurpassa på vovven O_o

Värmer upp med lite akrobatik..

141206-3_zps80a5c720.jpg

Lägger sig på lur..

141206-4_zpse33c0495.jpg

Svingar och missar..

141206-5_zps318ad918.jpg

Svingar och missar igen..

141206-6_zps0f9520d5.jpg

Ahmen, vad f.n :nailbiting: :cautious:

141206-7_zpsa4c51494.jpg

Tredje gången gillt blev det en femetta av liten kloförsedd tass rätt i hundnyllet :sneaky:

141206-8_zpsf5f95fe7.jpg

Vääääldigt nöjd liten kaxkatt..

141206-1_zpsff6653c5.jpg

Som sagt en riktig tiger i sitt eget sinne :D

141206-2_zps1e522f49.jpg

Matte är sjuk sedan några dagar och om det tycker Flingan INTE

Snygging_zps652f8c4d.jpg

Försöker få fart på den där slöa matten medelst utspärrade klor rätt på rumpan :eek:

klor-i-rumpan_zpsee2e7335.jpg

När inte det hjälpte speciellt mycket så kurade hon ihop sig näranära och somnade istället :D :love:

Jag tycker hon är rätt pytteliten fortfarande jag :sneaky: :D

Fast hon väger dock i dagsläget exakt 2 kg kg, så hon har ju bevisligen vuxit en hel del, för sist jag vägde henne 15/12 så vägde hon 1,6 kg.. Hon har väldigt bra aptit och än är hon ju slank i kroppen så hon är väl i en tillväxtfas antar jag :)

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 466
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 144
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter