Familjen som har stor kärlek för små hästar

(Eskilstuna Kuriren)
Ulrika visslar dovt och vi väntar. Plötsligt dyker det upp en liten figur i skogskanten, följd av en till, och så ännu en. Nyfikna öron och ögon riktas mot oss innan flocken lösgör sig från lövverket och kommer galopperande. Jag mäter den lilla ljuvliga fölungen längst bak med blicken. Går hon in i bilen, då tar jag henne med mig tillbaka till redaktionen.

http://www.ekuriren.se/ekuriren/standard_artikel.php?id=392731&avdelning_1=102&avdelning_2=107

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (EK) Kommunalrådet Jens Persson (C) anklagas för att ha grävt ned en död häst utan tillstånd. - Nja, det var min sambo som gjorde det...
Svar
0
· Visningar
968
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (EK) - Varför inte hänvisa ryttare till anlagda leder? Hästar ska inte omfattas av allemansrätten. Det säger Lennart Andersson som...
2
Svar
27
· Visningar
3 315
Senast: BlackOcean
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Eskilstuna Kuriren) - Jag vill göra något kul, inte bara något som är bra att ha. Det säger Anna Trogstam, 15 år, som till hösten...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Eskilstuna Kuriren) Det blev Järvsöfaks som efter stor dramatik vann årets upplaga av Valtra Tractor Trot med 200 000 kronor till...
Svar
5
· Visningar
1 226

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka