Familjehem- äntligen en förfrågan

Ela

Trådstartare
MEN

Vi känner hos lite osäkra. Förfrågan handlar om en pojk på 12 år. Gissar att han antingen börjar sjuan eller sexan men är inte helt säker.

Jag har mycket liten erfarenhet av pojkar i just denna ålder. Rent generellt hur är pojkar i tolvsårsåldern?

Sv: Familjehem- äntligen en förfrågan

De är alla olika :)

Men de kan till exempel vara intresserade av, utseende, (märkes) kläder, flickor (/pojkar), diskon, sport (spela fotboll, ishockey och sånt), dataspel, world of warcraft (även om de eg är för unga för det).

Eller så kan de vara små nördiga bokmalar som spelar massa dataspel de med.

Lite småblyga kanske så dundra inte in om han byter kläder.

Sv: Familjehem- äntligen en förfrågan

Vi har en kille som fyllde 14 i april och hans bror som blir 13 i november. De är familjehemsplacerade hos oss sen tre år tillbaka. Vi har även deras lillasyster som blir 10 nu i sommar....

Vi hade inga barn sen innan så vi visste inte heller vad vi gav oss in på. Visst, det har varit tufft vissa gånger men jag ångrar inte en sekund att vi tog emot dem. Det har gett oss så mycket att ha dessa barn.

Jag tycker inte att ni ska tveka. Om man kör fast någonstans på vägen så finns det alltid någon som kan hjälpa en.

Lycka till!!!!

/ Jenny

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 911
Senast: Thaliaste
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 457
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 128
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama