Familjehem, ansöka om dator

proxygirl555

Trådstartare
Är det ngn här inne på buke som vet om man kan ansöka om dator till sin familjeplacerade ungdom. Min syster är placerad hos mig, o hon har haft tillgång till en bärbar data genom skolan, men nu var den tvungen att lämnas tillbaka pga att hon slutar 9:an o vi hade inte råd att köpa loss datorn.

Kan man söka om data genom familjehemsenheten?

Mvh Sandra

Sv: Familjehem, ansöka om dator

Dator gissar jag att du menar, inte data.
Ja, du i kan ansöka om en dator. Inte säkert att det beviljas dock. Men ansöka kan man alltid.

Självklart menar jag det ;) Skrev inlägget så fort jag kunde för min lilla son lekte bredvid mig :)

Om soc inte ställer upp på att köpa en dator, tycker jag att ni ska försöka få något stipendium så att hon kan få en dator i alla fall. Kolla tex Rotary.

Med tanke på er familjesituation och ekonomi, tror jag att det kan vara möjligt att få ett sådant stipendium, särskilt om ni motiverar med tjejens förutsättningar att klara gymnasiet.

apropå stipendium - man kan hitta diverse stiftelser här: http://www.stiftelser.lst.se/StiftWeb/SSearch.aspx
Det finns alla möjliga ändamål man kan söka pengar till och det kan vara värt att ansöka även om man inte till fullo uppfyller kraven. Vissa stiftelser får så få ansökningar att de blir glada varje gång någon söker och då kan de se lite mellan fingrarna ibland. (en av mina vänner lyckades får en hel del pengar på detta sätt, då hon levde ensam med sitt barn..)

*KL

Ett annat alternativ är en ansökning hos Första Maj-blommans förening (osäker på vad de egentligen heter). Iaf om datorn behövs för skoljobb så brukar de sponsra.

Lycka till!

De flesta gymnasieskolor håller sina elever med dator.
Så det löser sig nog till hösten.

Liknande trådar

Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 558
Senast: vtok
·
Hemmet Tänkte först vara anonym, då inte så många vet att vi är i flyttankar. Men de jag känner på buke ber jag bara att inte nämna ngt på...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 612
Senast: voltis
·
Skola & Jobb Skulle vara jättetacksam om någon orkar läsa (med reservation för att jag låter som en bortskämd skitunge) och kanske bolla lite med...
Svar
5
· Visningar
1 470
Senast: Grettir
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 385
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila