Fälttävlansreportage

L

Lea

Hej!
Jag håller på med ett reportage i skolan om fälttävlansolyckorna som har inträffat det här året. Jag vill inte få det att låta som att fälttävlan är en djurplågeri/dödssport - så har ni duktiga fälttävlansryttare något ni kan tipsa mig om som är värt att nämna? Är själv dressyrryttare så råd mottages tacksamt.:bump::bow::bow:

Sv: Fälttävlansreportage

Förstår (tror jag:smirk:,din intension:smirk:),men ställer mig frågande till, att överhuvud taget göra ett reportage om något man själv inte är insatt i. Speciellt när det är ett så allvarligt tema.Risken är överhängande att det blir luddigt,med mera känslosamt tyckande,än baserat på fakta/erfarenheter. Chansen att man halkar av banan är stor:eek:,och bidrar inte till någonting alls,mer än att fler frågetecken och rykten kommer i omlopp, än innan.
I just detta fall,skulle jag ta kontakt med Janne Jönsson(som är en klippa i mångt & mycket),för att få råd. Lycka till med det:)

Jag har skrivit en del om det i tidningen Ridsport (och har även gjort ett exjobb om det). Men jag håller nog med ovanstående inlägg.

Håller med LilleSkutt till punkt och pricka. Det är en känsligt ämne som kräver MASSOR med kunskap för att kunna analyseras på rätt sätt.

Lycka till.

Ok. Jag har tagit åt mig av vad ni har sagt och har därför gjort ett reportage om fälttävlan som en person som inte vet nåt alls om hästar kan läsa. Ska lämna inte det imorgon och blev faktiskt rätt nöjd. Ni hade rätt - det blev för krågligt när jag inte var så insatt i ämnet.

Ha en bra fredag alla imorgon. Och har ni inte ätit några kanelbullar än idag så har ni ca tre kvart på er att proppa i er :p

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 722
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 644
Senast: Piaff
·
Hundhälsa Jag har skrivit här innan om min 5 åriga Border Collie hane som får katastrofal diarré var 4-6 vecka. Vissa gånger är han så dålig att...
2
Svar
20
· Visningar
3 462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka