fälttävlansprogram debutant 2007

Sv: fälttävlansprogram debutant 2007

Nej det är inte valfritt längre

Inte ens om man rider unghäst :confused:

jag tror att man får rida lätt om man rider 4-åring, men jag är inte säker.

Jag hoppas det, jag ska tävla i helgen och hinner nog inte vänja hästen vid det på en dag. Man har ju alltid fått innan?
Hur ska domaren veta om hästen är fyra eller om det är någon på en äldre häst som gör fel ;)

Ingen som vet säkert?

När jag tävlade i Mantorp i helgen så red vi det nya debutant-programmet för året (2007). Vid mellantraven på diagonalen står det lättridning, men jag såg däremot en som red lätt genom hela programmet. Vet dock inte om det är tillåtet, men vad jag såg fick hon ingen tillsägelse. Personligen tycker jag att själva ritten ser "prydligare" ut om man sitter ned i programmet. Då blir det lite mer dressyranda, tycker jag.

Man får bara rida lätt i programmet om hästen är 4 år, annars är det nedsittning som gäller. (utom på diagonalen där det ska vara lättridning)

Villket många vekar strunta i ....

Ja frågan är ju som sagt hur vet domaren vilka som är 4 och vilka som inte är det :confused:

det önskar nog alla att det var-var har du sett att det skulle gälla 4-åringar? (lättridning) Det står inte i anvisningarna till programmet, men det pågår en diskussion på förbundet om detta, alla vill att lättridning ska vara ok

Ursäkta jag har troligen fel. Tittade på det som låg på ridsport.se sida men den är antagligen fel för jag såg nu att det stog 2006, men att det under 2007 skulle göras en utvärdering.
Sen var det för att det just dikuterades detta i Vinslövstråden. Det fanns ju dom som red lätt i hela programmet :cool:

Så då får man alltså INTE rida lätt i 2007 år program även om hästen är 4 år. Gah! hur är det nu???? :confused:

Liknande trådar

Dressyr Min fråga är enkel: Finns det något program man får rida lätt igenom? (Har kollat igenom TR lite snabbt men inte hittat något som...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
14 771
Senast: fio
·
L
Fälttävlan Har inte tillgång till Ft TR men ungefär hur lång är en debutant fälttävlans bana för ponny? max antal språng?
Svar
2
· Visningar
1 097
Senast: Lilla_Millan
·
S
Fälttävlan Hoppas att det är någon som kan hjälpa en stackars förvirrad hoppryttare, haha :p Jag hade tänkt att prova att tävla fälttävlan med...
Svar
8
· Visningar
5 196
Senast: Supermoose
·
F
Fälttävlan Hej Någon som vet en en sida på internet där debutant ft 2007(40m) finns? Tack så länge. (väldigt flummigt förklarat men...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: Friida_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka