Fälttävlansinventering, någon som varit på det?

E

elodtgg

Har anmält mig till fälttävlansinventering utan att veta vad det innebär! :) Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?

det är till för att försöka få ut lovande ekipage inärheten samt för att väcka lite mer intresse för fälttävlan.

Vi hade det så att vi tränade ett pass dressyr och ett pass hoppnign första dagen, sen andra dagen hoppade vi terränghindren.
det var ungefär som när vi tog fälttävlanskortet, fast ltie knepigare hinder och inte så...

jag var med förra året och tyckte det var jätt kul...men jag undrar vad som händer med oss som var med förra året? blir det några fler träffar och om inte kan man försöka komma med i år igen?

har pm:at dig med namn och tel nr. Vet inte vad eller om det krävs nåt för att vara med.

Jag var med i Örebro förra året på enventeringen...men de som kom med därifrån hade inte ens varit med där :mad:. Och den ´ponny som kom med gick dessutom redan msva.. så det tyckte jag va riktigt DÅLIGT, dessutom fick ju vi betala 500kr för ridhusavgift,tränare mm...men jag hoppas verkligen att det inte är så i andra distrikt...

ja det lät väldigt dåligt om jag fattade rätt!!! :mad:

Här kostar det 600kr per omgång (en dressyr-hoppdag och en terrängdag) ... mycket pengar :crazy:

jag var me förra året! va skit kul =)
red dressyr på förmiddan å hopp/terräng på eftermiddan. väldigt bra övningar å så!
blev första reserv, iof tog dom ut rätt hon vann ju sm sen så =) hehe! :)

Är det inte de bästa de tar ut på en inventering så om ekipaket redan går MsvA så är det väl inte så konstigt att det blev dessa??

Är det SM-ekipage de är på jakt efter är jag nog ute och cyklar förstås!!? Men jag talade ju om vad jag ridit när jag anmälde mig, så då borde de ju stoppat mig?! Ja ja, lite extra träning är ju aldrig fel och nu är vi tre kompisar på samma nivå som ska rida i samma grupp så jag behöver inte känna mig ensam!

Vart hittar ni infon om inventeringarna?? Vilka distrikt e det ni pratar om?
Tacksam för snabbt svar!!

Västra Götaland, pm:a om du vill ha tel nr. Vill inte skriva ut det här. Du kan förrästen pm:a mig din mailadress så mailar jag inbjudan! ;)

jo, men då ska väl den vara med på inventeringen? det är väl det som är meningen med en inventering att dom ska ta ut LOVANDE ekipage?? det jag tyckte va dåligt var att de som kom mad inte ens var med på inventeringen.

Nej det behöver man inte, den har ju sina resultat redan och behöver ju sas inte visa upp sig.

Inte en susning! Men varför inte? Kolla med ditt distrikt, pennybridge hm kan det vara Örebro? :cool:

ja men då kan dom ju införmera oss andra som var med, dessutom hade alla ponnyekipage som va med(från örebro) redan tävlat en del så vi hade ju också en del resultat...då hade ju inte vi behövt åka dit om dom bara går på resultat...

nej du har fel, en inventering är till för att ta ut lovande ryttare, co hfå ut fler ryttare i fälttävlan.
Man behöver absolut inte va expert för att vara med (vet jag :p )

Men lixom , det är ju från inventeringen som dom ska ta ut en eller två ekipage till en regional träning.
inte från resultat mässig sida, annars är det ju ingen mening med det hela, för det är ju det som är meningen med det!!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
102
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
59
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka