Fälttävlans Hinder!

I

Idrus

Hejsan, gör ni era hinder själv när ni tränar ? hade velat testa några hinder med min häst. Det finns inga att köpa va ? får väl hitta nån stock i skogen antar jag :p

Sv: Fälttävlans Hinder!

Du kan ju bygga upp lite hinder med vanliga hinderstöd, var ju en artikel i Ridsport för inte så jättelänge sen ;)

Sv: Fälttävlans Hinder!

Ta en typ vanlig banhoppningshäck och stick ris i, lägg sockerbitar och ställ hinderstöd i en "trekant" och bommar ovanpå och bygg en spets. den går ju att bygga hur hög man vill.
Innomhus coffin kan du göra med ett räcke-vattenmatta-räcke och ett galoppsprång mellan varje.
Sätt upp halm eller spånbalar, hitta stockar i skogen som fäster ihop-(viktigt!) till en vedtrave.

Det finns hur mycket som helst du kan göra själv! Tänk på att göra rejäla och säkra hinder bara som hästarna lätt förstår hur de ska hoppa :)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 107
Senast: zarmino
·
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Anonym456
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
383
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈