Fälttävlans dräkter!

S

spatte

Har en liten fundering.
Jag undrar vart man kan få tag i en terrängdräkt.Tycker att det är så tråkigt att alla ska ha samma från HÖÖKS (alla rider omkring i blå/vit el svart/vit)
Kan ju vara roligt att ha en annan färg! :banana:

Sv: Fälttävlans dräkter!

Ha ingen alls (är det lite töntigt med dräkt? :confused: ). Välj din färg och ha en collegetröja på vår och höst och en piké (eller långärmad T-shirt) på sommaren. Vill du ha två färger kan du ju ha hjälmöverdrag i annan färg eller ha båda färgerna på schabraket.

vad för kläder får man ha i en ft?
räcker det med kollegetröja och vanlig hjälm (utan överdrag)?
har även hört att man måste ha stövlar - är det så? även i hunting och deb?

Jo men det kan vara lite roligt att rida i stall färgerna om man är flera stycken som rider!

beauspirit skrev:
vad för kläder får man ha i en ft?
räcker det med kollegetröja och vanlig hjälm (utan överdrag)?
har även hört att man måste ha stövlar - är det så? även i hunting och deb?
japp det räcker (och väst förståss :p )
på lokal å regional får man ha skor+chaps, över det är det stövlar som gäller.
hunting går ju i princip alltid som lokal, alltså måste man ej ha stövlar

jag håller med dej, det är lite töntigt med dräkt. vanlig tröja och hjälmöverdrag i nån kul färg räcker

spatte skrev:
Jo men det kan vara lite roligt att rida i stall färgerna om man är flera stycken som rider!

Ja det va därför jag sa "sy en själv"...:smirk:

Då syr man ju ihop "stallfärgs dräkten" eller så beställer man ett kit!

Nu är det ju många barn och ungdomar som tävlar ponnyer som tycker att det är jättekul och fint med dräkter och jag tycker faktiskt inte att det är det minsta töntigt!!

För många barn och ungdomar är det ju jätteviktigt att det ska vara lite speciellt och de lägger ner massor av tid på att tänka ut färger och kläder som de ska ha när de tävlar osv. Låt dem vara barn och låt dem glädjas över att vara fina utan att säga att de är töntiga.

Du har rätt. På barn är det inte töntigt med dräkt, de är fina i det. Jag hade också flerfärgade tröja med matchande hjälmöverdrag när jag red ponny. Men när jag läste frågan tänkte jag direkt på vuxna ryttare och därför blev mitt svar som det blev.

okej vad bra då vet jag :) - tur jag som nyss fått ett par superbraiga Sergio Grasso shortchaps har inte lust och råd med ett par stövlar just nu :p

jag ska tävla en hunting med min d-ponny den 26e juni så ska köpa lite grejer tills dess.
vill ha sådana här skydd

6000doma550.jpg

gärna i mörkrött/vinrött - ett vinrött Mias schabrak som är jättefint
och svarta boots - sen har jag svart sadel och lädergrejor hjälm, väst osv.
gäller att hitta en vinröd collegetröja då kan bli svårt.
eller fick man rida i piké?

Jag tycker dräkt "hör hemma" lite mer på ponny.
Men alla får ju ha vad man vill! ( som tur är ;) )

ja, men på ponny är det en annan sak.....tänkte jag åxå på stora hästar och vuxna människor....

(iofs har jag aldrig funderat på å ha dräkt trots att jag fortf är junior, men jag kan förstå att man tycker det är kul, spec. på ponny)

emmath skrev:
Du har rätt. På barn är det inte töntigt med dräkt, de är fina i det. Jag hade också flerfärgade tröja med matchande hjälmöverdrag när jag red ponny. Men när jag läste frågan tänkte jag direkt på vuxna ryttare och därför blev mitt svar som det blev.
Det är faktiskt ponny tjejerna i stallet som ska ha dräkterna!

den där sidan tyckte ja var riktigt kul :D

Liknande trådar

Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå...
2
Svar
24
· Visningar
1 761
Senast: geting
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Freazer
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
952
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka