Fälttävlans dräkter!

Sv: Fälttävlans dräkter!

emmath skrev:
Ha ingen alls (är det lite töntigt med dräkt? :confused: ).

Är det inte töntigt att tycka att det är töntigt undrar jag då?

Att ha på sig precis vad man vill är inte töntigt enligt mig.
Men att bry sig om vad som är töntigt, häftigt, inne o.s.v.. och anpassa sig utefter det (för hjälp, tänk om någon tycker att JAG är töntig!) DET är töntigt.

Jag hade dräkt både på ponny OCH häst (tävlade ponny och häst sammtidigt), visserligen skulle jag välja bort dräkten nuförtiden och hellre ha en passande tröja, men det skulle ALDRIG falla mig in att säga/tycka att någon annan är töntig bara för att den har dräkt, det spelar ingen roll om personen är 15 eller 35!

Det ÄR töntigt med dräkt när man rider häst :devil:

Salonikel skrev:
HAHA...
är man töntig för att man har en åsikt?

Nej, inte OM man har en åsikt... men isåfall kanske du (och Nyrelski)kan förklara för mig VARFÖR det är töntigt..
Åsikter ska kunna motiveras.

Verkar inte riktigt som att ni fattar vad jag menar.

Nyrelski skrev:
Shit :eek: , vi är töntiga allihopa :D

Men snälla..
Om du tror att det var menat som ett påhopp/en nedvärdering som ni skulle ta åt er av så har du verkligen inte fattat.
Det är inte dräkterna som är det intressanta här, inte heller VEM det är som är töntig, för jag anser inte att det är någon här som ÄR töntig.
Jag syftar på detta specifika beteende. Det spelar ingen roll om det handlar om fälttävlandräkter eller något helt annat.

Se inlägget ovan och MOTIVERA tack!

Hejsan! vilka läckra benskydd! :love: var kan man hitta dom???

Jaha, och jag tycker det är töntigt att tycka att någon är töntig bara för att den tycker att något är töntigt. Det du

:D

ja jag är oseriös.

Notorius skrev:
Jaha, och jag tycker det är töntigt att tycka att någon är töntig bara för att den tycker att något är töntigt. Det du

ja jag är oseriös.

Hahahaha :rofl:

Precis min åsikt! :p

_Asynja_ :ta det inte så seriöst... jag tycker helt enkelt att jockydräkter passar bäst på jockysar och ponnybarn. Det ser töntigt ut när man rider storhäst

Eftersom jag är töntig, så rider jag med en färgsprackade dräkt även på HÄST! man sticker oftas ut lite mer och folk kommer oftast ihåg en efter färgerna på dräkten! Nån som var i bollnäs förra helgen föressten??

Nyrelski skrev:
Precis min åsikt! :p

_Asynja_ :ta det inte så seriöst... jag tycker helt enkelt att jockydräkter passar bäst på jockysar och ponnybarn. Det ser töntigt ut när man rider storhäst

Du verkar fortfarande inte fatta trots förklaring och någon motivering fick jag inte (det var väl iof vad jag hade väntat mig).
Undrar hur gammal du är?

Notorius skrev:

ja jag är oseriös.

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha humor på högsta nivå

jag är 18, spelar det någon roll :confused:

Jag förstår inte vad du är ute efter, jag tycker helt enkelt inte det är fint, vet inte hur jag ska motivera det. Varför tycker vissa rosa är fint och andra inte? :smirk:

Däremot skulle jag ju såklart inte gå fram och säga det till någon, (om de inte frågar såklart :angel: ) alla får väl ha på sig precis vad de vill, jag hindrar ingen. Bara ger smakråd ;)

Tyckte bara att disskutionen var lite patetisk och orkade inte vara seriös... :o

Nyrelski skrev:
jag är 18, spelar det någon roll :confused:

Jag förstår inte vad du är ute efter, jag tycker helt enkelt inte det är fint, vet inte hur jag ska motivera det. Varför tycker vissa rosa är fint och andra inte? :smirk:

Däremot skulle jag ju såklart inte gå fram och säga det till någon, (om de inte frågar såklart :angel: ) alla får väl ha på sig precis vad de vill, jag hindrar ingen. Bara ger smakråd ;)

Tyckte bara att disskutionen var lite patetisk och orkade inte vara seriös... :o

Tack! det var bättre.
Jag tycker helt enkelt inte det är fint
istället för..
Det ÄR töntigt

Det är helt fritt fram att själv tycka att det inte är fint, men ingen har befogenhet att avgöra vad som ÄR töntigt & vad som inte är det.
Precis som att jag inte kan säga att kepsar & skärmkepsar ÄR töntigt, bara för att jag själv tycker att det är grymt fult.

Nej åldern spelar ingen större roll, jag frågade därför att man vid en viss "ålder" (i talets bemärkelse eller rent mognadsmässigt) förhoppningsvis slutar bry sig om vad andra tycker är töntigt och då själv slutar komma med sådana yttranden också.

Sålänge folk använder fälttävlansdräkter även på häst så kan ingen säga att det ÄR töntigt eftersom "ÄR" är något definitivt. Och de som använder dräkt tycker antagligen inte att det är töntigt, eller hur.

För att svara på spattes ursprungliga inlägg så säger jag som ett par andra redan sagt, sy egna!
Om det var till stallets ponnytjejer (har för mig att du skrev det någonstans) så uppskattar de säkert att få designa sina dräkter helt själva!

Ok, jag skulle inte skrivit ÄR :smirk: Men du kunde ju ha noterat min lilla :devil: symbol efter...

Nyrelski skrev:
Ok, jag skulle inte skrivit ÄR :smirk: Men du kunde ju ha noterat min lilla :devil: symbol efter...

Jag såg din "gubbe" mycket väl men den förändrar inte det du skrev.

Sen var det ju egentligen inte något som DU skrivit som jag kommenterade från början utan detta "är det lite töntigt med dräkt? :confused: "
Det kändes extra löjligt att man måste fråga andra OM det är töntigt.. Borde man inte ha en egen åsikt istället för att rådfråga andra om vad man ska tycka!?

Snälla båda två, sluta tjafsa nu, annars låser jag tråden

MVH moderator

Liknande trådar

Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå...
2
Svar
24
· Visningar
1 761
Senast: geting
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Freazer
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
952
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka