Fälttävlans banor?

S

Skogstrollet_1

Hej!

Finns de nägon Fälttävlans bana i norra skåne? Jag vill skulle sä gärna vilja åka och träna lite terräng med min häst. Men har inte lyckats hita någon bana i n'r heten. Någon som hade kunnat hjälpa mig så hade jag blivit super glad! :bump:

Sv: Fälttävlans banor?

Vad menar du med norra Skåne? Det finns ju en bana i Vinslöv - det tycker i alla fall jag är norra Skåne.

Vad menar du med norra Skåne? Det finns ju en bana i Vinslöv - det tycker i alla fall jag är norra Skåne.

Hur sjutton kan du tycka Vinslöv är norra skåne :confused:

Helsingborg, Ängelholm är ju norra skåne.

Det finns ju en bana i Båstad om det kunde vara närmare ?

Hur sjutton kan du tycka Vinslöv är norra skåne :confused:

Helsingborg, Ängelholm är ju norra Skåne.

Det finns ju en bana i Båstad om det kunde vara närmare ?

Här behövs en geografilektion. :idea:

Vinslöv ligger i Norra Skåne. Nordöstra om man vill vara noggrannare. Ängelholm ligger också i norra men i nordvästra.

Gärds ligger också i norra Skåne även om det ligger nära mellanskåne.

Vinslöv ligger i Norra Skåne. Nordöstra om man vill vara noggrannare. Ängelholm ligger också i norra men i nordvästra.

:rofl::rofl: Hi hi hi hi :rofl::rofl:

Ni är ju bara för roliga :bow: mellanskåne :o :bow:

Hur långt kan det vara från Ängelholm till Simrishamn... typ 10 mil

Fast det är klart... hon menade kanske om hon hade några banor på ridavstånd :devil:

Skåne är så pluttigt att det är 3 mil från södra till norra skåne men dela upp det i syd-mellan-norra så inte fan tillhör vinslöv norra skåne

Det är väl självklart att Vinslöv tillhör norra skåne.

Jag bor i Svalöv och har ca 8mil till vinslöv, norrut! Till Malmö har jag ca 5mil söderut och Malmö ligger inte längst söderut.

Vinslöv/Gärds etc är i norra skåne

Här kan du se Skåne : http://www.skane.com/cmarter/cmarter.asp?doc=154

Vinslöv ligger i höjd med Helsingborg och tillhör nordöstra skåne, Helsingborg tillhör nordvästra och där jag bor tillhör mellersta skåne helt enligt lantmäteriet

Senast ändrad:

Skåne är så pluttigt att det är 3 mil från södra till norra skåne men dela upp det i syd-mellan-norra så inte fan tillhör vinslöv norra skåne

Nu har du allt trampat i ett litet ormbo...Sydlänningarna är inte o leka med när man trackar ned på lilla Skåneland...:rofl::rofl::rofl:

Ojdå, här diskuterades det geografi när jag inte var hemma! Jag tycker fortfarande att Vinslöv ligger i norra Skåne (och Hässleholm, Kristianstad, Åstorp, Ängelholm, Helsingborg....)

När det gäller banan i Båstad (Hemmeslöv heter klubben), så vet jag inte vilket skick den är i, det var i alla fall länge sedan de hade tävlingar där men den kanske går att träna på.

Näääpp Vinslöv ligger på helt fel sida likaväl som Stockholm, det är bara framsidan som räknas.
Vinslöv ligger på baksidan och räknas därmed ej :angel:

Men det är väl skillnad på Framsidan, Baksidan och Norrsidan! Vinslöv ligger på Norra Baksidan! (av Skåne då, alltså).

(tur att halssjukdomen inte smittar över nätet...)

Hej!

Finns de nägon Fälttävlans bana i norra skåne? Jag vill skulle sä gärna vilja åka och träna lite terräng med min häst. Men har inte lyckats hita någon bana i n'r heten. Någon som hade kunnat hjälpa mig så hade jag blivit super glad! :bump:

I norra skåne :angel: närmare bestämt i Båstad finns en fälttävlans bana.

Näääpp Vinslöv ligger på helt fel sida likaväl som Stockholm, det är bara framsidan som räknas.
Vinslöv ligger på baksidan och räknas därmed ej :angel:

Ni bor fel hela högen! Danskar som Fiskar (dvs V-kust nissar och annat löst folk) Det är i dom djupa skogarna i Skaraborg man ska bo och ingen annanstans!:banana::devil::banana:

Ojdå, här diskuterades det geografi när jag inte var hemma! Jag tycker fortfarande att Vinslöv ligger i norra Skåne (och Hässleholm, Kristianstad, Åstorp, Ängelholm, Helsingborg....)

När det gäller banan i Båstad (Hemmeslöv heter klubben), så vet jag inte vilket skick den är i, det var i alla fall länge sedan de hade tävlingar där men den kanske går att träna på.

Tro det var 2004 senast dom arrangerade en terräng tävling. Tycker banan är väldigt trevlig, en bra nybörjar bana. Sök på Hemmeslövs Ridklubb så hittar ni deras hemsida. Dom är ju aktiva i övrigt så kan inte tänka mig annat än att banan är i bra skick.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 464
Senast: Nevermind
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka