Fälttävlan...???

Chima

Trådstartare
Vad måste man göra för ett "prov" för att få tävla fälttävlan?
måste man kunna något speciellt? :confused:

Jag vill såå gärna börja med fälttävlan :)
Berätta om fälttävlan, om det är svårt eller inte? (nu förstår jag att det varierar från klass till klass, men på ett ungefär...)

Lägg gärna in EN bild på dig när du tävlar/tränar fälttävlan (hopp,dressyr eller terrängen)

Kram Chima

Sv: Fälttävlan...???

dels ett teoriprov som för grönt kort ungefär.
och dels en praktisk del där man ska hoppa såna terränghinder som kan förekomma i debutant, temporidning mm

svårt å svårt....det krävs att man har koll på sin häst i både dressyr och hopp och att häst och ryttare litar på varann. kräver mer allsidig träning än andra grenar. men definitivt roligast!

candymanudden2.jpg

Sv: Fälttävlan...???

Det är inget svårt prov man ska göra för att få fälttävlanskort. Det man mest vill se är att man kan kontrollera sin häst.

Debutantklasserna brukar vara ganska lätta och sen går du ju upp i klasserna när du känner att du klarar av det. Men ett tips är att träna mycket terräng så hästen får rutin på sånna hinder.
Tycker absolut du ska börja! Det är absolut den roligaste grenen :)

IMGP2277.jpg

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 424
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
439
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Uppdateringstråd 30