Fälttävlan och nyheter

F

frolic

Ett dygn efter Karusos olycka har jag fortfarande inte hört eller läst något. Någon annan som något? Vilket intresse det är för fälttävlansnyheter. Ska Piia och Linda också behöva rida i raffset :(
Fast det stod ju när Anna trillade av i England. det glömde jag ju :crazy:
Om man nu inte vill skriva om Piias olycka kan man väl skriva om Victorias lycka :idea:

Lider som sagt med Piia men gläds med Victoria om hon kommer med. :banana:

Fast glöm inte att Piia tävlar för Finland , hade det varit någon svensk häst hade nog nyheten kommit ut fortare.

Ja, olyckor brukar ju alltid vara det de skriver om först! Jobbade hos Anna när hon skadade sig i Badminton, tidningarna hittade ju på både det ena & det andra och inte ens hälften visade ju sig vara sant..även om det var en riktigt allvarlig olycka.. :crazy: Kul att läsa "här krossas hon under hästen" om sin chef, när man fortfarande inte visste hur alla operationer skulle gå..

Usch måste ni tala om sådant nu när jag precis återfått lite terrängmod :crazy:

Fast glöm inte att Piia tävlar för Finland
Jo det är klart men hon gör ju plats för en svensk...

Fast egentligen känns Piia mer skånsk och jmfr man med Fredde som är stockholmare ut i fingerspetsarna (pratar om AIK och Djurgården-hinder) så... nog är vi många i Skåne som känner att Piia hör till oss.

Fast vi får väl inse att hon tävlar för Finland. :)

Det var med på de finska nyheterna :)
så nu var det iallafall bekräftat officiellt... :(

hur/var skadade han sig???
var innne på finska ridsportförbundets sida...och där stod ju...men bara på finska ( konstigt va :D)
Stackars Piia....

hur/var skadade han sig???
var innne på finska ridsportförbundets sida...och där stod ju...men bara på finska ( konstigt va :D)
Stackars Piia....

Precis när han lastades för att åla till Tyskland.

Enl uppgift trängde något in i låret på honom och muskeln skadades (slets av?). :cry:

Var på vetstationen med min häst när Karouso kom in akut. Såg inte nice ut om man säger som så.
Vet inte om hel lårmusklen va av men den del var avsliten tydligen. Det var inte något stort sår. Tragiskt att sådant här får hända faktiskt. Men det visar att även en stjärna kan ha lastproblem på sina hästar.
/Pennylane

oversattningen fran finska forbundets sida i korta drag lyder.

karuso skadad, inget os for piia :(

Ännu en ny dag utan nyheter! Om inte annat så borde väl Ridsportförbundet skriva om Piia. :(
Tycker det är skitdåligt rent ut sagt...

TV-sporten i både finland och sverige har det faktiskt som nyhet på sina sidor, fast man får leta lite. Håller med om att det är konstigt att förbundet inte skriver nått, men de är ju inte så snabba emellanåt.

Hejsan!
Nu här på sidan (känner faktiskt Tulip :) )
On Piia kan ni läsa på svenska på sidan www.hbl.fi och sedan klicka på sporten!!

Få se om detta lyckas :banana:

Det står en notis på förbundets hemsida om skadade hästar inför OS

Liknande trådar

A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 364
Senast: Atalantha
·
L
Hästvård Jag har tänkt skriva en sån här tråd ett bra tag nu, men inte kommit till skott riktigt. Eftersom det var ganska många som läste min...
Svar
12
· Visningar
1 432
Senast: Lord Owen
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 603
Senast: eapige
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 603
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar