fälttävlan för unghäst?????

C

célèste-05

jag har en unghäst som jag red in sommaren 2008 med hjälp av en tränare, malin wiberg. I dressyren går hon jättefint och jag har tävlat 3 ggr och har fått som högst 61%, tävlade då LC2. i hoppning går det super men hon är ju unghäst´och är lite vinglig. jag har tränat för fredik gustavsson, då hoppade jag 90- 1m bana. i banan var en vattenmatta o hon har aldrig sett en men hon hoppade perfect över iaf. har tävlat i hopnning också o det gck jättebra. så jag undrar om det finns någon chans för fättävlan för vår del?:)<3

Sv: fälttävlan för unghäst?????

Så klart det finns chans för er i fälttävlan.:bump:

...men du skriver inte hur gammal den är eller om du har tränat några terränghinder alls.

Dags att leta upp en fälttävlans tränare som kan hjälpa dej.

Du får så klart ta hänsyn till ålder och utbildning, kondition etc och ta det lungt så går det säkert fint
-men börja med att hitta en tränare i fälttävlan!

/Max

hon är 4 år och vi rider ofta på terrängbanan hemma, hon är uppmärksam och lyssnar mkt bra. konditionen kunde ju förbättras men jag håller på att hitta någon fältävlandstränare, några förslag?:)

Du måste ju först o främst tävla lite hoppning...för även om hästen är 4 år så måste den göra sina hoppkval för att få tävla fälttävlan. Du skriver att du tävlat hoppning men inte i vilka klasser eller om det är på lokal nivå.

För att kunna ge dig förslag på FT-tränare måste vi dessutom veta i vilken del av vårt avlånga land du bor....

Senast ändrad:

hon är 4 år och vi rider ofta på terrängbanan hemma, hon är uppmärksam och lyssnar mkt bra. konditionen kunde ju förbättras men jag håller på att hitta någon fältävlandstränare, några förslag?:)

Visst kan man starta en debutant med en 4-åring
men som Novali skriver måste du kvala
...och det betyder ju att du måste vara tränad för uppgiften (står faktiskt i TR -undras hur många som vet det :o

Om din häst kan hanka sej runt debutantprogrammet -hoppa banhoppning det den skall -och har tränat ordentligt på terränghinder (för en duktig tränare!) -så är det bara att kvala.
Din terrängtränare kommer att kunna tala om för dej när du är mogen att starta ...
....och sedan skar'u ta det luuuuuuggggnnnnntttt i terrängen:devil:

/Max

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 314
Senast: Alexandra_W
·
Gnägg När jag blir stor vill jag bli elitryttare som Malin Baryard :D Jag rider på ridskola en dag i veckan men start ska jag rida 2 dagar i...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: Teilani
·
U
Hästhantering Hej alla!! det är såhära att jag har köpt ett litet sto som kommer hem till mig i Novmber ( e då 6 månader )... Är så glad att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 724
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar