Fältävlansmärket

Bison

Trådstartare
Hur är det med det egentligen?
Jag tog det 00, red då ponny. Måste jag ta om det nu?
Det är´ju bara en liten klisterlapp med ett F på, hur vet man om det är giltigt för ponny eller häst osv?

Blir totalt förvirrad här :confused:

Sv: Fältävlansmärket

får man ett nytt märke då?
Ser det annorlunda ut?
Så man ska alltså ha två märken eller va?

På dom nya står det ett "H" på, så jag antar att det står ett "P" på dem för ponny.
Jag tog för häst nu iår och fick ett sånt, som dom bara klistrade över det gamla.

Men jag undrar hur dom tänkte innan, för på dem går det väl ändå inte att bevisa om man tog det på häst eller ponny. :confused:

På mitt med? :crazy:

Men jag tog det ju på häst typ 2002 eller nåt... Så det måste väl gälla ändå.. Har aldrig ridit ponny liksom :p (utom på ridskola som liten)

men då!!
Fast jag borde ju inte behöva ta om det då väl, eftersom jag tog det innan det gjordes om?
Det borde väl va med grönt kort, det tog jag ju för mer än 10 år sedan o behövde inte ta om bara för att de införde ridprov (?)

Ja, det står fortfarande ett F på. men bredvid är det ett litet H.
Den är mycket finare än det gamla :D

Jag tog ft-märke 2001 på ponny, och inte heller på mitt står det att det gäller för ponny. Men jag vet att jag fick lära mig då att jag behövde göra om ridprovet om jag ville rida ft med stor häst. Så de reglerna gällde med största sannolikhet även när du gjorde provet. Min gissning är att klistermärkena med P/H kom senare när man insåg problematiken. Fast frågan är om det finns registrerat någonstans vem som har gjort provet för ponny resp. häst.

Jag tycker iaf att det är en bra idé att göra om provet inför första starten på stor häst, även om du säkert inte skulle bli stoppad från att starta om du låtsades som ingenting...

jag är helt hundra att det inte sas ngt om ponny o stor häst när jag tog det :crazy:
på mitt prov står det inte heller ngt om att jag red ponny.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 725
Senast: Häst_
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 311
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
381
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023