Falsterbodressyren

Fiorano

Trådstartare
Ni som har varit/är där, kan ni inte berätta om era intryck av ritterna, framridning och allt annat ni sett där? Är lite nyfiken på vad som gått fel för Paulinda och Di Lapponia-de presterar inte alls i vanlig stil. Bilder är naturligtvis välkommet i tråden!

Har varit på plats måndag till lördag. Höjdpunkten va femårsfinalen! Franklin som kom 2:a va helt fantastisk och Malin (Lancet, som tidigare hängde här på Buke) visade hur ridning ska se ut på en också utflotta häst. Trots att jag höll på att frysa ihjäl på läktaren blev jag helt varm när dessa 2 va. Missade tyvärr 7 åringarna i går för den gick så sent. Annars har jag nog sett de mesta.

Jag var på plats igår, såg varenda svensk sjuåring, nästan samtliga föll på det bortre hörnet som uppenbarligen hade hästätande monster bakom blommorna. Tyvärr var det ju där piruetter och bakdelsvändingar skulle utföras...
Ganska många var nog egentligen inte klara för uppgiften, Zaladin såg vi ex för nån månad sen på tävling "hemma" och där sa JB att bytena inte satt, även om han gjorde samtliga igår. Anna Svanberg stod ut genom att ha en hängande stångtygel genom hela programmet och Malin Rinné red på träns, vilket var lite kul.
Många fina hästar och duktiga ryttare, det syns att tävlingsplatsen tar på deras orutinerade hjärnor. Så med lite rutin blir de säkert stjärnor en stor del av dem!

Och alltid kul att se Kittel på en prisutdelning, han har verkligen fattat det där med att kommunicera med publiken.

Jag va där och såg båda Paulindas ritter. Den första i torsdags var det väl mycket vädret som gjorde att hästen va väldigt stel och seg.

Igår gjorde dom mycket små missar. Fick ett stopp och fick hoppa över en av piruetterna helt och lite fel i galoppombytena osv. För övrigt så va di Laponia jätte fin igår och hörde många i publiken som tyckte att dom fick väldigt dåligt betalt för ritten.

Annars så va ju Patriks ritt igår helt magisk :love: Kristian och biggles presterade också väldigt bra vilket va kul att se!

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 631
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 344
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 909
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Adventskalendertråden 2024
  • Valet i USA