Men har diskussionen inte blivit ganska konstig nu?
Att hästar är flyktdjur och kan bli rädda är väl vare sig en nyhet eller något att bry sig om?
Frågan är väl mer vilken hantering/ridning av hästen som är okej om hästen blir rädd?
Breeders för 4-åringarna är ju lite extremt med en stor tävling för mycket unga hästar, det intressanta där var väl att se skillnaden från ordinarie ryttare till en av världens skickligaste ryttare (som jag måste säga imponerade med hur bra unghästryttare hon dessutom var/är!) och hur de löste samma häst på olika sätt.
Men Falsterbo-filmen där allt började då?
Får man rida så hårt och det är okej om man bara ursäktar det med att hästen blev spänd?
Jag tycker det är underligt att inte de flesta (alla?) tycker och uttrycker att nej det där ser inte trevligt ut, så där vill vi inte att det ska ridas? Även ryttarna som cirkulerar på filmerna, vore det inte naturligt att känna/se/säga lite skam över att ha fångats på bild/film och se ut så där? Jag skulle då skämmas?
SEN har jag full förståelse för att man gör fel, det är svårt att rida och många nybörjare gör betydligt värre fel med, men just lite skam över hur det ser ut istället för att normalisera det och säga att det är så där man måste och ska göra?
Säkert någon vag formulering som gör att det hr inlägget i debatten går att bortse alldeles ifrån
Jag bjuder på det, ska ut i stallet och rida nu