Får man lov att skriva det här?
Du kan ju skriva initialerna, det har ju gjorts 100 ggr i denna tråden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får man lov att skriva det här?
Fast vi diskuterar ju även Falsterbofilmen, det är ju inga unghästar på den filmen precis....Vem har påstått att situationen är svår för de äldre hästarna?
Det är knappast arrogant att hävda att det är ryttaren/tränaren som ska ta smällen om hästen inte är tillräckligt förberedd....vi pratar fortfarande inte om några tillfällig missar/misstag nu, utan om ett konsekvent och genomgående hårdhänt handhavande...Som sagt....
Vem är CD? och vad syftar du på nu?Du var nog inte på breeders. Finalen med en värlsstjärna som CD ger en atmosfär som bara finns på riktigt stora tävlingar och då är det gamla rutinerade hästar som är med. Det måste du ta hänsyn till i dina argument.
Du kan ju skriva initialerna, det har ju gjorts 100 ggr i denna tråden
Vem är CD? och vad syftar du på nu?
Fast vi diskuterar ju även Falsterbofilmen, det är ju inga unghästar på den filmen precis....
Ok. Här syftade jag på MM o tycker både hen o tränare försvarar ridningen på s. 8 i Tidningen Ridsport nr. 22.
Det är knappast arrogant att hävda att det är ryttaren/tränaren som ska ta smällen om hästen inte är tillräckligt förberedd....vi pratar fortfarande inte om några tillfällig missar/misstag nu, utan om ett konsekvent och genomgående hårdhänt handhavande...
Men du skrev att dom bortförklarade ridningen? Det gör dom ju inte. Dom försvarar ju ridningen av det jag minns av den artikeln med att Beckham är en spänd och svår häst som lätt blir kort i formen. Jag tycker fortfarande ridningen på framridningen är vedervärdig, sen blev jag förvånad för MM är normalt sett ingen hård ryttare.
Du diskuterar en final för 4 åriga hästar med Charlotte Dujardin som testryttare.Vem är CD? och vad syftar du på nu?
Jag diskuterar både ock. Problemet verkar ju leva vidare, så ålder och utbildningsnivå (både vad gäller ryttare och hästar) verkar inte ha någon som helst betydelse i det avseendet.Nope du kanske diskuterar det , men vi andra har diskuterat unghästar nu vilket även du har gjort de senaste sidorna.
hm...skulle det vara särskilt svårt för unghästarna då? För ryttarna kanske, men det är ingen ursäkt i mina ögon....Du diskuterar en final för 4 åriga hästar med Charlotte Dujardin som testryttare.
Jag diskuterar både ock. Problemet verkar ju leva vidare, så ålder och utbildningsnivå (både vad gäller ryttare och hästar) verkar inte ha någon som helst betydelse i det avseendet.
@the_connemara jag har tolkat det som att Beckham "alltid" är spänd och svår, alltså inte bara på tävling.
Om vi vänder på steken lite. Vem som helst kan när som helst på en tävlingsplats stanna sin häst (hehe, okej, hoppas jag), kliva av, klappa den på halsen och åka hem om man tycker att hästen blir så spänd eller stressad att ens egen ridning blir för hård. Så länge man inte gör det så tycker man ju på något vis att det man gör ändå är okej, även om man såklart kan ändra sig i efterhand. Någonting tycker man väger upp den hårdare ridningen. Jag hoppas o tror att de flesta anser att hästen "lär sig" något o att det troligtvis kommer bli lättare nästa gång att hålla den finare kommunikationen med hästen. Det vill jag veta mer om!
Det är som en världscupfinal minst. ..Fullsatt och otroligt elektrisk stämning med publik runt hela manegen och man sitter otroligt nära. Folk kommer och går, trängs och applåderar. Inte som det brukar vara på dressyrtävling. Svårt att få en unghäst att vara avspänd och svårt att träna på. Det måste man inse när man diskuterar det.hm...skulle det vara särskilt svårt för unghästarna då? För ryttarna kanske, men det är ingen ursäkt i mina ögon....
Fast vi diskuterar ju inte att hästar får "spunk" väl? Det kan alla hästar få i alla åldrar, i synnerhet unghästar. Det borde man verkligen veta om man tränar och rider hästar för så "viktiga" evenemang som breeders?Det är därför du kommer med hej kom och hjälp mig inlägg hela tiden. Det är väl enklare om du håller isär diskussionerna som vi andra gör.
Nej jag håller verkligen inte med. Tycker det är sällan någon äldre häst får spunk på arenan, dom kan titta till på en TV- kamera som rör sig i en hörna eller mellan domarkurena och sånt, men hästarna är ju inte lobotomerade och det är ingen som strävar efter det heller.