Wilfa

Trådstartare
Hittade ingen Falsterbotråd för i år. Verkligen ingen som ska dit och shoppa? På min lista står än så länge sporremmar.... Hoppas listan blir längre närmaste veckorna, känns lite ynkligt om det bara är det jag ska leta efter!

Funderar på om det är lönt att köra bil från Lund 14.00 och hinna till huntingen? Ingen koll när på dagen köerna ut börjar släppa, alltid fått ledigt o tagit bussen på morgonen.

Vi ska kolla på 5-åringarnas hoppning, så det blir en tidig visit i år.
Hade inte tänkt shoppa så mycket, men jag ska ha ögonen efter schabrak i en specifik blå färg iaf.

jag är iofs ledig större delen av veckan som omväxling, men har inget jag behöver handla, vill nog kolla på huntingen som vanligt men vet inte om jag ska ta gp hoppningen i år..

Jag ska hålla utkik efter ett specifikt träns, snygga pikéer samt en grimma med fårskinn (inte syntetludd) på nosrem, nackrem och sidostycken, helst från Eskadron.

Hittade ingen Falsterbotråd för i år. Verkligen ingen som ska dit och shoppa? På min lista står än så länge sporremmar.... Hoppas listan blir längre närmaste veckorna, känns lite ynkligt om det bara är det jag ska leta efter!

Ska dit sista lördagen, har inte varoit i Falsterbo sedan jag var liten… Hur är det om man vill se lite dressyr och lite hoppning, ska man köpa biljetter till båda läktarna eller brukar det gå att få plats till att se något iaf?
På shoppinglistan står nog schabrack, grimma med ludd som Equilina och så ska jag titta på en ny hjälm.

Ska dit sista lördagen, har inte varoit i Falsterbo sedan jag var liten… Hur är det om man vill se lite dressyr och lite hoppning, ska man köpa biljetter till båda läktarna eller brukar det gå att få plats till att se något iaf?
På shoppinglistan står nog schabrack, grimma med ludd som Equilina och så ska jag titta på en ny hjälm.
Det finns kombibiljetter. Vill du se nåt vettigt hade jag köpt biljetter till iaf ena läktaren. Vi brukar kolla på dressyren och sitta ganska högt upp under tak, perfekt:up:

Där finns rättså mycket plats runt hopparenan där man kan stå eller sitta i gräset. Inte lika mycket vid dressyren. Har varit i Falsterbo 3 år nu och har aldrig gått upp på läktaren där! :)

Jag kollar hoppningen på lördag, :love:
Jag skall kolla efter ett Schabrak i ljusbeige med svarta kantband och nya tävlingsbyxor.

Jag ska kolla efter repgrimma till åringen, helst lite aquablå/turkos. Annars letar jag typ inte efter något speciellt i år, någon ny gosig stalltröja för jag har ett gäng som sjunger på sista versen :D

Alltså jag ska nog chansa o köra ner efter jobbet trots allt... Restid 34 min står det. Slutar senast 14.00 och Huntingen brukar ju börja typ 15.40. Om någon vill lifta Lund-Falsterbo-Flyinge går det bra!

Isf ska jag köpa om jag hittar lämpligt:
Tävlingskjorta/piké/linne. Gärna både med lång o ingen ärm. Jag är sjukt kräsen dock.
Vita ridbyxor
Cool halsrem (hittar jag aldrig)
Red Lotion

Och titta efter/prova:
Stalltäcke (noll koll på tjockare så ska kika)
Prova terränghjälm
Prova Outlyneväst om någon har L3 Slim Long
Jämföra Mattespaddar allround/hopp om någon har

Sen håller jag alltid ögonen öppna för orangea och/eller mörkgröna grejer, rea på Equilineschabrak o Sprengerbett typ :p

Alltså jag kommer inte åt deras hemsida, fler som haft problem? Har inte funkat på varken hemnätverket eller mobilens det senaste. Testat ngra dagar senaste veckan.

Sporremmar, träns att ha till hoppning och uteritt samt nya tyglar till dressyrtränset står på listan nu!

Jag vill egentligen inte köpa något alls. Men när man är där måste man ju handla något.. Om jag springer på det ska jag köpa:
-sporremmar samt sporrskydd från Amazona sueca.
-aktivitetsboll (sån med litet handtag)
-något fint set att ha till vardags (schabrak och lindor)
-ridbyxor
-standard, hw täcken.

Vill prova ut nya stövlar då mina är något slita. Ska också prova lite hjälmar efter alla omändringar med märkningar..

Så får väl se vad som kommer med hem!

Jag har fyndat Bucas-täcken till halva priset, för övrigt så har jag inte shoppat något annat alls; helt otroligt! :D

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
Svar
9
· Visningar
472
Senast: Blyger
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
778
Senast: Lisen82
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
976
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Retrievertråden