Alltså jag ska nog chansa o köra ner efter jobbet trots allt... Restid 34 min står det. Slutar senast 14.00 och Huntingen brukar ju börja typ 15.40. Om någon vill lifta Lund-Falsterbo-Flyinge går det bra!

Isf ska jag köpa om jag hittar lämpligt:
Tävlingskjorta/piké/linne. Gärna både med lång o ingen ärm. Jag är sjukt kräsen dock.
Vita ridbyxor
Cool halsrem (hittar jag aldrig)
Red Lotion

Och titta efter/prova:
Stalltäcke (noll koll på tjockare så ska kika)
Prova terränghjälm
Prova Outlyneväst om någon har L3 Slim Long
Jämföra Mattespaddar allround/hopp om någon har

Sen håller jag alltid ögonen öppna för orangea och/eller mörkgröna grejer, rea på Equilineschabrak o Sprengerbett typ :p
Jag slutar kl 15 i malmö på onsdag :cry: kan man få lifta med dig så vore det toppen ;)(kan nog sluta en halvtimme tidigare). Vid den tiden så brukar det inte vara ngn trafik :). Så man hinner nog dit till första ryttaren :p.

Har alltid alltid tagit ledigt på onsdagen och söndagen, alltid!! Nu detta året så visste jag inte om jag skulle jobba kvar så då blev schemat som det blev.. Dvs jobbar alla roliga dagar :cry:.

Flugspray, ny tävlingshjälm samt en tävlingsskjorta är det enda som jag faktiskt behöver köpa, men antagligen lär det väl bli ett schabrak (eller två...) och massa annat onödigt som jag inbillar mig att jag behöver:angel:

Jag var där igår och köpte en brun Jacsonkavaj, en regnjacka (som kostat 1500 och såldes för 300) plus 4 bruna gummiboots :D
Jag kände och klämde på en mängd andra saker men hittade liksom inget behöv av något mer :crazy:

Jag brukar göra en lista på saker jag "får" handla :angel:, i år är det;
Godkänd hjälm (och där gick budgeten direkt ;)), snygg tävlings topp, tömkörnigsgjord(ska klämma lite i alla fall :p), hopp schabrak och back2back ridbyxor med silikon.
Inget jag egentligen behöver men som jag alltid letar efter :p.

jag skulle typ bara kolla igår :angel: handlade för 1200kr och inget är vad jag skulle kolla efter :rofl:
blev iofs inte så mycket, ett par stigläder som matchar min sadel, (mjukt och fint läder med vit kantsöm :), de jag har nu är i olika färg och inte lika långa :angel: så det var ett behov i alla fall), sen så blev det ett par back2back ridbyxor med silikon skoning :love: har de i en annan färg och de har en perfekt passform på mig! men då de såklart är utgående så har jag inte hittat några online.. så när jag hittade dessa (tack @the_connemara ;) så var jag såklart tvungen att köpa ^_^.)
sen blev det ett smalt guldigt pannband till terräng tränset :p(nuvarande är en omsydd snokrem..), bara 49kr så var lite bara för att :angel:, älskar det märket så var bra att de mest hade svarta raka pannband för annars så hade jag behövt fler träns :rofl:.

ska dit på söndag också så då blir det lite mer hjälm provande och så måste jag fundera på ett svart jacson schabrak med bling kant, en br kopia men inte lika tjockt ^_^.

Flugspray, ny tävlingshjälm samt en tävlingsskjorta är det enda som jag faktiskt behöver köpa, men antagligen lär det väl bli ett schabrak (eller två...) och massa annat onödigt som jag inbillar mig att jag behöver:angel:
Köpte flugspray, tävlingsskjorta och gummistövlar, inte ett enda schabrak! Höll alltså budgeten i år:D

Min häst fick ett akut fånganfall förra torsdagen och avlivades på fredagen så min shoppinglust totaldog med henne. :cry:

Jag har letat som en galning efter Uvex hjälmar. Hittar inte dom någonstans! Är det någon här som sett dom i någon monter och kommer ihåg vilken monter det var? :D

Blev inte såå mkt shopping i år men lite fynd fick följa med hem

4st Back on track paddar 99kr/st
2016768286811226986_sbig.jpg

Ett rött dressyrset i form av sadelpadd från Catago och fleecelindor från Hansbo till ett totalpris av ynka 190kr.
201676821064621226986_sbig.jpg

Jag hade sedan innan bestämt mig för att köpa ett par Ice-vibe eftersom Strömbergs skulle ha mässpris. Råkade även bli ett Sprenger bett med 50% rabatt :)

201676821474031226986_sbig.jpg

Gjorde faktiskt ett impulsköp :D Brukar annars inte handla något "onödigt" direkt.

Har letat efter inte genomskinliga vita ridbyxor. Helt jävla hopplöst.... Blev helt kär i ett par @L8P8 har och efter att ha provat femtioelva o tittat på tusen till så bara hängde tom DEN modellen där, ett ynka par i MIN storlek och de var jättesköna o fina :love: Supernöjd! Innan huntingen dessutom, haha, perfekt! Rea på redan lågt pris också, najs, Horselife.

Hittade sedan en långärmad tävlingströja från MH billigt, de ridbyxorna jag skulle titta efter var snygga o jättesköna så köpte ett par vita o ett par marina, MGS. Där gjorde jag även impulsköpet av ett svängt pannband med olika stora gröna stenar, billigt o rätt längd :D Köpte även 4 st luvor från Equline o Kingsland eftersom det var otroligt bra pris och precis sådana jag ville ha typ. Tänkte enfärgat men dessa var mörka och med små roliga detaljer i färg :)

https://www.instagram.com/p/BHkDe34jTWS/

https://www.instagram.com/p/BHkDNFvDMmi/

Gud vilka syftningsfel haha

Alltså en kan aldrig ha för många schabrak, eller hur var det nu? Hade siktet intställt på två från Equestrian Stockholm och de hittade jag. Sen fann jag även två BR-schabrak som jag verkligen gillar modellen och mjukheten på (har redan flera i andra färger) och för 200:- st kunde jag inte låta bli Köpte även ett rutigt Hansbo 100-gramstäcke för 400:-. Har redan ett likadant och behövde ett nytt så var hemskt nöjd! Blev även en Falsterboträja från Gina Tricot och så tecknade jag en prenumeration på Ridsport som tack för att de kickade ut Silverbjälken tämligen omgående:p.

(De nedersta schabraken ser märklige ut i färg, men översta är grått med ljusblå kant och det andra är vinrött).
13592825_10208532609424635_2349809510317438002_n.jpg
.

Här blev det för en gångs skull bara planerad shopping :D
Först hämtade jag ut min acavallo pad memory foam som jag beställde för en evighet sedan men som tydligen hade hittat ner till falsterbo. Sedan blev det ett träns (micklem kopia) med snyggt pannband samt pälsglans från K9

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
Svar
9
· Visningar
472
Senast: Blyger
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
778
Senast: Lisen82
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
976
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad läser du just nu?
  • Årets matbluff

Hund, Katt, Andra Djur