Fälltävlan Väsby RK

Estivuz

Trådstartare
Såg att Väsby RK skulle ha en lokal fälttävlan med debutant i juni.
Låter lagom för mig som aldrig tävlat tidigare. Har inte varit och ridit där och visste inte ens att de har en bana. Någon som vet hur den är? Är den svår? lätt?

Sv: Fälltävlan Väsby RK

Jag har varit där (Johannesberg, typ i Rimbo/Gottröra) fast det var 2004 så jag vet ju inte om banan är annorlunda nu :p
Men då var det iaf en ganska lätt bana, mkt enkelhinder typ timmertrave, trave m rör, bildäck osv. Ganska snällt vattenhinder.
Underlaget var inte det bästa typ leråker, men det hade varit extremt blött ett bra tag före, så det berodde på det.
Dressyr och hoppning gick på gräs, sjysst underlag.

Jag har aldrig tävlat där (Johannesberg) men har varit på kurser i både hoppning, dressyr och terräng. Red ponny och tyckte inte att det var några märkvärdiga/svåra hinder.
Så som PF redan sagt, överlag lätt bana. Om jag inte minns fel var vattnet rätt så mörkt vilket vissa hästar kan reagera på.

Jag minns inte att vattnet var mörkt. Min häst plöjde igenom det utan tvekan (han var lite tittig på vatten då, hade stannat ut sig i mantorp, tävlingen före väsby).
Däremot kom det väl bakom nån kulle, dök upp lite snabbt sas - tror jag ...

Japp, Johannesberg är det. Vad bra, då ska vi nog inte ha några problem att ta oss runt den. :bump:

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
699
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 060
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 474
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2