Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

Sv: Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

Om det hände?

Tycker du att det är ok om någon tar lagen i egna händer?? eller tycker du det ska vara lagligt?, mend ditt förslagna nackskott?

Vid närmre eftertanke gillar jag förslaget med källaren bättre, jag menar nackskott vore ju snabbt och smärtfritt, det lär det inte varit för Silver.

Vid närmre eftertanke gillar jag förslaget med källaren bättre, jag menar nackskott vore ju snabbt och smärtfritt, det lär det inte varit för Silver.

Bästa kommentaren idag! :bow::bow::bow:

Men snälla någon vad vi var bitska idag. Jag tycker att den jäveln som plågade Silver ska få det straffet han förtjänar, oavsett vem han är eller hur det sker. Kan jag få lov att ha denna åsikten utan att du ifrågasätter?

Jo, jag tycker också han ska få straff, för min del är straffet fängelse och vård, ditt förslag är nackskott, står du fast vid det eller gapar du bara fast du inte menar något?

Bästa kommentaren idag! :bow::bow::bow:

Jasså, du bugar ditt eget förslag med att låsa in förövaren för evigt o kasta bort nyckeln.:grin: Konstigt, det kan man ju inte vänta sig.:angel:

Tycker du att det är rätt väg att gå, att avliva en människa på det sättet, eller hör du till den skaran som gapar men inget menar- eler kanske inget törs själv?

Nej, jag bugade åt poängen med att ett nackskott inte hade varit lika plågsamt som det mannen utsatte Silver för. Som du ser har jag markerat den delen av citatet för att förtydliga att det är DET jag bugar åt, men det fattade du tydligen inte ändå.

Och jag har aldrig skrivit att jag skulle vilja avliva någon, däremot har jag bugat åt en klockren liknelse eftersom det ligger så hemskt mycket i det som RubinNovak skrev.

Jo, jag tycker också han ska få straff, för min del är straffet fängelse och vård, ditt förslag är nackskott, står du fast vid det eller gapar du bara fast du inte menar något?

Nackskott spann jag vidare från peter_lundins:

Ja vi avlivar alla med nackskott på blotta misstanken, det blir klart billigast!
PL

Och om du inte förstod tydligt nog när jag skrev:

men jag skulle inte direkt bli ledsen om det hände, förutsatt att han är skyldig.

så får jag väl förtydliga det: Den skyldiga jäveln skulle kunna få ruttna i en källare om jag fick välja, för som sagt:

Och jag har aldrig skrivit att jag skulle vilja avliva någon, däremot har jag bugat åt en klockren liknelse eftersom det ligger så hemskt mycket i det som RubinNovak skrev.

Vad är det här då?

Men hur jävla svårt ska det vara? Sätt odjuret i en mörk källare någonstans ute i ödemarken och släng bort nyckeln för tid och evighet

Är inte det en avlivning, eller har du fullservice i din föreslagna källare?, som ett hotell?

Senast ändrad:

Nackskott spann jag vidare från peter_lundins:

Frågan är om du står för ditt spinn:

Nackskott var ju annars en bra idé

Tycker du det är en bra ide?

eller är detta att föredra enligt dig:, eller kanske båda förslagen??

så får jag väl förtydliga det: Den skyldiga jäveln skulle kunna få ruttna i en källare om jag fick välja, för som sagt:

Och "ruttna" menar du förövaren ska svälta ihjäl?

Senast ändrad:

Men snälla, det där syftar ju mer på ett livslångt fängelsestraff. Det har inte ett dugg med avlivning att göra.

Om jag får fråga, vad är det du har så emot att folk har starka åsikter om vad som bör hända med den skyldige?

Men snälla, det där syftar ju mer på ett livslångt fängelsestraff. Det har inte ett dugg med avlivning att göra.

Jaha, skriv det då. Du syftar på livstids i fängelse med fullservice.

Men vad ska då de som gör samma med människor ha för straff?, då är ju liksom skalan redan i botten för ett djur?

Jag syftar mer på vatten och bröd, om du kallar det för "fullservice", så visst.
Varför skilja på straff för ett sådant brott, oavsett om det är en människa eller djur som råkat ut för en sådan galning? Jag skulle aldrig någonsin vilja se den mannen gå fri igen, vem vet vad eller vem han skadar nästa gång?

Varför skilja på straff för ett sådant brott, oavsett om det är en människa eller djur som råkat ut för en sådan galning?

Så du menar om man knivhugger ett djur till döds så ska det jämställas med om man knivhugger en människa till döds, straffmässigt?, förutsätter att inte psykisk sjukdom är diagnostiserad.

Jag tycker att om man medvetet torterar någon till döds (människa eller djur) så ska man fan inte kunna gå fri på gatan igen. Det finns ingen som helst garanti för att vård hjälper heller! Jag skulle aldrig våga ta den risken att mannen får vård, blir fri och sedan begår samma handling igen! Ska jag vara helt ärlig känns det inte som någon större förlust för mänskligheten om mannen ifråga blir inlåst för tid och evighet heller.

Tror du man blir en bättre människa på sikt om man bara får vatten o bröd?

Fast vad spelar det för roll om människan nu verkligen skulle sitta instängd på livstid? Vem bryr sig om han blir en bättre människa när han aldrig kommer få vistas ute i samhället igen? Iofs så innebär ju tyvärr inte livstid det idag men jag antar att det var den definitionen det talades om.
Däremot kan det ju vara trevligt om fången inte dör av näringsbrist, så lite mer varierad kost vore ju att föredra.

Bara för att om du är beredd att mörda en människa så är du faktiskt ännu värre själv.

Vänta lite här nu? Är jag beredd att döda en människa? Jisses, varför har du hittat på det?

Om du tycker att jag är värre än Silvers mördare så får du hemskt gärna tycka det, jag bryr mig inte :) Jag värderar dammråttor mer än honom.

*Tillägg: Hade han utsatt min häst för detta, hade jag kunnat gå längre än att stänga in honom i en källare.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En tvist om vad som ska gälla när en häst reklameras prövas nu av högsta rättsliga instans. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
948
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hovrätten fick bakläxa av Högsta domstolen för domen mot hästprofilen som dömdes till sex års fängelse för bland annat våldtäkt mot barn...
Svar
0
· Visningar
899
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En personbil och en lösspringande häst kolliderade på Smyge Strandväg på tisdagseftermiddagen. Hästen skadades så svårt att den fick...
Svar
0
· Visningar
486
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hovrätten får baläxa av Högsta domstolen för domen mot hästprofilen som dömdes till sex års fängelse för bland annat våldtäkt mot barn...
Svar
2
· Visningar
1 459

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka