Fälla i december??

Fritidsryttare

Trådstartare
Finns det fler här inne som har hästar som fäller jättemkt? Min häst fäller så mycket att all vinterpälsen nästan försvunnit, måste täcka honom om det fortsätter så här, är det verkligen normalt? Har för mig att pälssättning och fällning har med ljuset att göra, och det är ju inte ljusare i år än andra år, så vad kan det bero på?

Sv: Fälla i december??

Nepp, mina fäller inte ett hårstrå. Kunde dock önska att de gjorde så man slapp den tråliga vinterpälsen;)

Min häst har också börjat fälla märkte jag igår:confused:
Jätte skumt!

2 hästar i stallet har börjat fälla rejält. min och de andra 4 inget alls... ...fattar inte heller varför. men än så länge har de ju sådana björnpälsar att de klarar sig gott och väl..

Jodå, vi har flera hästar i stallet som fäller. Beror väl förmodligen på den ovanliga värmen för årstiden. Mina två hundar fäller också.

Ingen som vet varför dom börjar fälla nu? och kan man senare få problem med sommarpälsättningen eller att dom helt enkelt kommer blir väldigt frusna resten av vintern?

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Stergo
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix