Fakta om son of a gun xx?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare miss_willow
  • Startdatum Startdatum
M

miss_willow

Letat överallt men skulle vilja veta om hans avkommor? Jag har en ponny efter honom som är korsad med new forest.
Hittade en avkomma som var efter son of a gun och mamman var connemara.
Vad hade de son of a gun till? var han galopör? eller till dressyr? Har aldrig fattat det där?
Nån som har en avkomma efter honom, eller känner till en avkomma eller honom?

Son of a Gun xx föddes 1965 hos Gustaf Norden, Uddersruds gård, Segmon. Han tillhörde Ylva Loven-Svärd samt B o S Magnusson t o m 1980. 1981 såldes han till E o B Nerlund, Lärbro. Han dog 1989.

Son of a Gun xx var mörkbrun med stjärn, snopp och vit höger framfot. Han var 153 cm i mankhöjd.

Han tävlade i galopp, gjorde 31 starter, vann 9 gånger, kom 2:a 7 gånger och trea 4 gånger. Vinstsumma 54 190 SEK. Han segrade i både slät- och hinderlöp.

Son of a Gun xx användes mycket i ponnyaveln och var i många år ledande faderhingst bland tävlingshästar i hoppning och fälttävlan.

Han var e:Moderde xx som är morfar till Butterfly Flip, kanske kom hoppanlagen från honom?

För full stam och foto kolla in http://www.pedigreequery.com/index.php?query_type=horse&search_bar=horse&h=SON%20OF%20A%20GUN&g=5&inbred=Standard&x2=n&pedloggedin=0

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 558
Senast: Magiana
·
Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: MiniLi
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 417
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar