Fåglar-rumsrena?

Annie_92

Trådstartare
Funderar... Ni som har fåglar som får flyga och gå runt fritt, skiter dom inte på golven då eller går dom t.o.m att få rumsrena?

Sv: Fåglar-rumsrena?

Det som går att kontrollera är oftasts "stora klutten". Fåglar är lustiga på det viset att de inte bajjar en massa under sitt bo och sovträd, dvs i fångenskap buren. De flesa gojjor jag känner till sitter och håller på detta och planerar att lägga den utanför. I det fallet kan man träna fågeln att göra det i slasken eller från ett speciellt ställe innan lek och gos börjar.

Småkluttar tror jag är svårare. Där är min undulat värst, för han släpper dem när han flyger, gärna när han gör en sväng, så bajsen kan hamna var som helst. Meyersen visar tydligt när hon behöver, och då kan man sätta henne någonstans där man kan stå ut med en klutt.

:confused: Stora klutten?Och hur vet fågeln att det är just den han ska hålla inne?:confused:

Fast det var väl inte så komplicerat? Om fågeln tex vet att den oftast får komma ut på morgonen så börjar den inte med att morgonbajsa i buren, utan håller sig gärna en stund. Då blir resultatet en stor klutt. När fågeln har varit ute, och redan bajsat allt den samlat på sig, så kommer det bara små pluppar efter det. Otroligt vanligt fenomen på större papegojor. Min undulat är inte lika uttalad på det.

Min lillasysters nymfparakit brukar oftast skita när hon sitter högt upp,bajsar sällan när hon flyger.Mest bajsar hon på en tavla vars ram hon gillar att sitta på.Resultatet blir; en bajsig tavla. Man får lära sig vart de skiter mest och sedan gå och torka där när fågeln varit ute.

Jag har läst i en bok att det tyvärr inte går att få undulater rumsrena. De flyger inte tillbaks till buret när de måste på toa. SÅ tyvärr tror jag inte dem kan bli det. Men tro inte på allt du läser, kanske, om du försöker så får du kanske din undulat rumsren.;)

jag har en underbar nymfparakit. och den är absolut inte rumsren:angel: tror morsan håller på att bli galen på all fågel skit överallt i huset:rofl:

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: Puffindog
·
Hästhantering Min häst tycker inte om när det finns träd på ena långsidan utanför ridbanan, skyggar för dom och vill inte gå ända ut på spåret ginar...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: Buzzter
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·
Skola & Jobb Kommer få en helt ny person att lära upp nu i sommar då hon ska vikariera för mig, inom städ/post. Funderar hur jag egentligen ska...
2
Svar
27
· Visningar
1 715
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar