Fåglar i stallet

Sv: Fåglar i stallet

Va, menar du att du tillåter främmande djur i stallet? Vart tar det vägen med vårt snuskiga folk?
Jag trodde alla stall och ridhus var laboratorie-klassade med övertryck och garanterad sterilitet och att alla hästar och människor desinficerades vid in och utgång. Men ni har väl ändå förbjudit allt användande av naturliga ohygieniska materia såsom halm och hö? Hästar ska ha sin kontrollerade näring intervinöst 4 ggr/dygn i speciella automater enligt hälsoministeriets senaste bestämmelser. Dessutom ska dom vara försedda med ett högeffektiv andningsskydd om dom av någon anledning måste tas utanför stall och ridhusmiljön. Har ni inte sett påbuden? :confused:

Det lär ju t o m förekomma att det i vissa hem fortfarande lagas mat!!! Hur är dom föräldrar skapta som tar dessa enorma risker att deras barn ska smittas av någon bacill som gömt sig i de vidrigt äckliga råvarorna?

Så tills myndigheterna har utrotat alla varelser förutom dom som är till direkt nytta för våra medborgare, måste vi absolut hålla på alla trevliga restriktioner som vi välsignats med.
Ropen skalla, död åt djuren alla!!! När ska vi få slippa dessa hemska flygande bakteriehärdar som hemsöker oss varje vår? Fr a svalorna lär vara extra behängda med salmonella, H5N1, newcastlesjuka m fl, och ska därför dödas omgående.

Hjälp också till att sprida budskapet när ni åker utomlands! Det är utlänningarnas ohygieniska sätt att leva som orsakar alla dom infektioner och övriga åkommer vi fortfarande drabbas av.

Uscha ja, vart bär det hän med det svenska folket? :(

LIA
LIA!!!! Du är underbar

Själv värnar vi om de ladusvalor som häckar i stallarna, det håller stallarna flugfria, och stallar fulla av flugor är verkligen äckliga.

Lägg av, är det därför vi knappt haft en endaste liten fluga i stallet i sommar!
*slår mig för pannan och utbrister ett "såklart"*

En bekants stall i närheten har som vanligt varit översvämmat med feta flugor medan vi har varit ytterst förskonade.

Vi har haft tre kullar med svalor här och alla har byggt sina bon uppe i taket mitt över boxarna. Allt svalbajs har hamnat i ströet så det har inte varit något problem alls. Hemtrevlighetsfaktorn är ju maxad med sval-bäbisar :p

Och lite spännande att vara i stallet när de svischar förbi huvudet i 190 knyck. :cool:

Till TS: Men vi har ju som sagt inte femtio, då kan jag tänka mig att det blir lite mycket. :angel:

ja det verkar inte vara många som tänker på att svalor är duktiga flugfångare!
Och vi har över 50 svalor, räknade till 17 bon i år fördelat på 4 stall , 2 föräldrar till varje bo, ca 4-5 ungar i varje bo och 2-3 kullar på en sommar blir......många svalor!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 363
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 840
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar