fågelviruset

Sv: fågelviruset

Enklast är väl att stänga in katterna o ha hundarna kopplade tills faran är över i sverige.
Jag har gjort så för att gardera mej .
Man vet ju aldrig när olyckan är framme.

Jag kommer att hålla mina katter inne så länge
ute under kontrollerade former, sele?
och hunden kopplad.
Grisen åh :crazy:

Min granne säger att nu har den första katten i Sverige fått fågelvirus, vad jag förstod så har
den avlidit.
Någon som vet något mer om det här.

Ska kolla på nyheterna om de säger något.

Sedan sägs det att vi har haft fågelvirus i Sverige
sedan flera år tillbaka
men inte den aggresiva formen väl?

Tack!!
ska informera grannen! om h*n inte redan vet som verkar vara så uppdaterad ;-)

Fglar1.jpg

Nu är de här...fåglarna, havet sköljde idag
Fglar2.jpg

om ni tittar noga så ser ni häst-stängslet.
Utsiktfranhagen.jpg

Vacker vy.

Fåglarna ser otroligt pigga, feta och krya ut
...hoppas, hoppas att de får vara friska.
Stod långt ifrån (på balkongen) med kameran för
att inte skrämma de små liven......eller ska man kanske
skrämma bort dem :smirk: , får hålla utkik efter döda fåglar.
Två svanar simmade precis undan när jag tog korten
och kanadagässen syns inte till ännu.

lil-sis skrev:
Husägaren har fått fet nojja och ska avliva alla katter inkl den innekatten som jag har som inte vågar sig längre ner än i stallet, än mindre utanför dörren.

Försöker hitta någon som kan ta henne (försäkrad och jag betalar sterilisationen) men det lär inte hända :cry:

Fy så onödigt.
Är folk helt galna!!! Jag har då inte sett ett enda fall med någon katt i Sverige som fått fågelinfluensa öht och jag har definitivt inte hört talas om att katter skulle smitta människor. Den katt som påträffades i Stockhom hade blivit överkörd, inte helt överraskande när man släpper ut en katt i området runt Centralen så den hade inte fågelinfluensa. Ingen kan avliva en katt som du äger men att kastrera den är ju ändå en bra idé.

Näe nu orkar jag inte bry mig om Fågelviruset längre
djuren får gå som de vill!!

Jag kopplar av!
tills...................................:eek:

har inte hört något oroande häromkring!

fågelviruset är ingenting som man ska vara orolig över. går katterna ute ska man låta dom gå ute. jag vet att folk blir oroliga, men jag tror inte katterna blir smittade så lätt. isåfall måste dom verkligen äta en smittad fågel. än så länge så är det ingen större risk med det.

Liknande trådar

Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
731
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka