Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man hade oändligt med tid kunde man börjat spana efter ornitologer. Leta upp lokaler där de ofta dyker upp och checka av vilka man har sett liksom.Kryllade av ornitologer på min runda i fredags pga den.
Ugglor är ju helt magiska att se!Jag såg en uggla för första gången för ett par dagar sedan.
Härligt!Glömde en annan art som brukar komma och hälsa på, en av mina favoriter: steglitsen. Den ser ju ut som något tropiskt!
MagisktTrevligt sällskap
Visa bifogad fil 107802
Om man hade oändligt med tid kunde man börjat spana efter ornitologer. Leta upp lokaler där de ofta dyker upp och checka av vilka man har sett liksom.
Så fin!Kom väldans nära en ormvråk på dagens runda med hästen!
Visa bifogad fil 109702
Ja dem är fina, men brukar flyga så fort dem ser en om dem sitter så lågt..Så fin!
Det påminner mig om att jag också såg en massa ormvråk eller liknande rovfåglar under mellandagarna i sydöstra Skåne.
Där såg du antagligen stora mängder glador! Vi ser ett ganska stort antal glador dagligen, och många ormvråkar med. Idag såg jag även en blå kärrhökshona på ganska nära håll, och en fjällvråk. Annars har vi även rätt gott om ljusa ormvråkar, sk börringevråkar. Även tornfalk ser jag nästan dagligen här, vi har verkligen mycket rovfåglar! För någon vecka sedan hade jag en kungsörn ca 15 meter framför mig i bilen, och havsörnar ser jag också nästan varje vecka. Föräldrarna på Gotlands östkust har mer örnar, men där finns det nästan inga andra rovfåglar. Japp, jag spanar rovfåglar hela tiden Tycker de är så fina!Så fin!
Det påminner mig om att jag också såg en massa ormvråk eller liknande rovfåglar under mellandagarna i sydöstra Skåne.