Fågelmatartorka

QRST

Trådstartare
Den gamla trotjänaren har gått hädan och jag försöker införskaffa en ersättare. Men i år verkar alla återförsäljare främst sälja usla fågelmatare (alltså sådana automater med frön för talgoxar osv) som är onödigt små, dyra, opraktiska, svårpåfyllda &/ dåliga i största allmänhet. :meh:

Tips ?

Sv: Fågelmatartorka

Köp en tiolitershink med lock och ett blomfat av plast som är rätt stort, så att du får en 5 cm spalt kring hinken om du ställer ner den i fatet.

Borra eller skär 4-6 hål på ca 3 cm i nederkanten av hinken, alldeles kring botten.

Ta två brädstumpar, lägg en inne i hinken och en under fatet. Skruva ihop hela klabbet, så att skruvarna går genom brädstump, fat, hink, brädstump. Klart!

Mataren kanske inte blir det snyggaste man sett, men å andra sidan behöver man inte fylla den så himla ofta. Och den är enkel att hänga upp, bara i handtaget på hinken.

Jo, det är bra att borra lite småhål i fatet så att eventuellt regnvatten rinner ut.

Liknande trådar

T
Ekonomi & Juridik Vi har ett företag på vård gård med bl a uppfödning o försäljning. Har haft företaget nu i 6 år och går tyvärr med ett underskott ännu...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 932
Senast: kisse
·
Hästmänniskan Ponnyn ska lånas ut igen och denna gången så verkar jag ha hittat ett perfekt ställe och bara ett par mil från mig så jag kan hälsa på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 468
Senast: mumin
·
Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 415
Z
Hästvård Intressant och relevant artikel jag hittade på Fass hemsida. Artikeln i sin helhet finns på...
Svar
8
· Visningar
2 026
Senast: Zebung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter