Fåfäng utställningstråd

Sandra78

Trådstartare
Världsutställningen närmar sig med stormsteg :crazy: Har laddat med hunden på alla upptänkliga vis, men vad gör man med gamla matte? Jag vill ju inte skämma ut hunden alldeles genom att se ut som en slashas...

Jag ställer ju rottis, så dräkt kanske är att ta i :grin: Duger det med ljusa stretch"jeans" och pikétröja eller vad ska man satsa på? Törs man ha mörkblå gympaskor? Om man matchar med beige byxor och ljusblå piké?

*nervös*

Sv: Fåfäng utställningstråd

Jag ställer jämthundar och ska på wds ha kjol (brukar ha byxor när jag ställer jämtarna, men tyckte jag kunde snitsa till det lite på wds) och till den ska jag ha en snygg tunikeaktig sak :D

Ha något som du trivs i - MEN eftersom du har mörk hund, ha inte mörka byxor (om du nu skulle få för dig att byta från de ljusa byxorna du tänkt ha) ;)
Ha kläder som är ordentliga men inte sticker ut - det är hunden som ska kollas på.

Din tänkta klädkombination låter helt okay! Kan du inte lägga in bild när du har de kläderna på dig? :laugh:

Nej, har jag svarta byxor får jag springa i bara trosorna, har jag fått höra från några träningskamrater :o Och det vill nog ingen se!

Jag lekte faktiskt med tanken på kjol, men jag är nog lite väl tjock för att det ska se bra ut. Och kjol + gympaskor?

Har tyvärr ingen bild med de kläderna, skornla syns i alla fall på den här bilden, byxorna jag tänkte ha är väl samma modell men beige, och jag lovar att låta bli fleecejackan :D
20228279.jpg

Och förresten, vad gör man med håret? På bilden har jag hästsvans + hårspännen men det lyckas ju slita sig ändå...

Bra tråd!!

Jag funderar vad 17 jag ska ha på mig på WDS och CC? Likaså vad jag ska göra av håret(långt hår)..:angel:
Jag ställer schäfer så det ska ju se någorlunda snyggt och matchat ut... Sen lär det bli rätt så varmt så man vill inte vara för varmt klädd heller...

Hmm...

åÅÅH Lovely, äntligen lite fåfänga som inte involverar bara våra välborstade hundar :P
jag ska ställa i min svarta kavaj med tillhörande byxor och vit skjorta (stavas??)
har PM kommit hem till era postlådor också? ska bli så himmla spännande att så nått så stort =)

jag vet, han ser ut som om jag håller på att strypa honom, men nu va det kläderna jag menade :P hehe, bortse från min hängda hund. :bump:

Vad jag ska ha på mig på CC vet jag inte.. det är ju utomhus så det känns ju lite konstigt att ha på sig rakt igenom svart.. men äger liksom inte nån snygg kjol heller.. hoppar set blir ruskväder, då kan man ha svarta kläder utan att skämmas.. =P

Senast ändrad av en moderator:

Bra tråd!!

Jag funderar vad 17 jag ska ha på mig på WDS och CC? Likaså vad jag ska göra av håret(långt hår)..:angel:Inbakad fläta! snyggt och ser ut som om man lagt ner extra tid på det också =)
Jag ställer schäfer så det ska ju se någorlunda snyggt och matchat ut... Sen lär det bli rätt så varmt så man vill inte vara för varmt klädd heller...

Hmm...

Inbakad fläta! snyggt och ser ut som om man lagt ner extra tid på det också =)

Inbakad fläta! snyggt och ser ut som om man lagt ner extra tid på det också =)

Ja! Det är rätt snyggt faktiskt, och praktiskt!
Men hur ska jag göra med luggen?:angel:
Ha den Inbakad, eller göra en 'svinrygg' av den eller ha den utsläppt(snelugg).. Hmm..

Klädfrågan kvarstår dock. Jag är inte så mkt för kjolar jag, inte heller Jeans.. Skulle det se helt knas ut om man har ett par snygga (troligtvis svarta)leggins/tights med ngn snygg fast 'neutral' tunika?

Vill ju ändå vara lite ungdomlig och modern(som min Junior hund) av mig:D

Nej, har jag svarta byxor får jag springa i bara trosorna, har jag fått höra från några träningskamrater :o Och det vill nog ingen se!

Jag lekte faktiskt med tanken på kjol, men jag är nog lite väl tjock för att det ska se bra ut. Och kjol + gympaskor?

Har tyvärr ingen bild med de kläderna, skornla syns i alla fall på den här bilden, byxorna jag tänkte ha är väl samma modell men beige, och jag lovar att låta bli fleecejackan :D
20228279.jpg

Och förresten, vad gör man med håret? På bilden har jag hästsvans + hårspännen men det lyckas ju slita sig ändå...

Visst tusan kan du ha kjol! Jag ser betydligt tjockare personer som traskar runt i kjolar ofta - även på större hundutställningar.
Kjol + gympadojjor kan fungera fint, men se då till att gympadojjorna är hela och rena ;)

Som någon annan sa om någon annan: Inbakad fläta i håret? Annars kanske det inte gör så mycket om håret "rasar ner"?

Ha den Inbakad, eller göra en 'svinrygg' av den eller ha den utsläppt(snelugg).. Hmm..

Klädfrågan kvarstår dock. Jag är inte så mkt för kjolar jag, inte heller Jeans.. Skulle det se helt knas ut om man har ett par snygga (troligtvis svarta)leggins/tights med ngn snygg fast 'neutral' tunika?

Varför inte en kortare kjol?

Baka in luggen tillsammans med det andra om du har kortare lugg så dra den rakt upp och fäst med hårnålar :D

har du inga typ "kontorsbyxor"?? det är snyggt.

Min granne har fått PM redan, blev förtvivlad och trodde att dom glömt oss, men då är det fler som är utan. =)

Nej....:eek:

(Hah, prick kl 00.00)

Ja, grannen fick sitt i torsdags eller fredas.
trodde som glömt oss, men då är det flera som inte fått än alltså =) då kommer det väl på mångad/tisdag =)

Varför inte en kortare kjol?
Jag gillar inte kjolar, känner mig obekväm i det:o

Baka in luggen tillsammans med det andra om du har kortare lugg så dra den rakt upp och fäst med hårnålar :D

har du inga typ "kontorsbyxor"?? det är snyggt.

Min granne har fått PM redan, blev förtvivlad och trodde att dom glömt oss, men då är det fler som är utan. =)
Jag har längre lugg nu, men det är på tiden att gå till frisören-så den kan ju bli kortare innan WDS.

Nope, har inga 'kontorsbyxor', det är inte riktigt min stil. Skulle dessutom se ut som en stoppad korv med dom få trivsel kilon jag har, haha:angel:

Ja men då borde PM:et droppa ner i lådan vilken dag som helst.

Ja men då borde PM:et droppa ner i lådan vilken dag som helst.

Idag fick jag PM:et hem i brevlådan!:D
Vi är nr 7777, och kommer starta som 55:e schäfer. Det är samanlagt 56 schäfrar anmälda. Trodde ärligt talat att det skulle vara mer.
På CC är det 'bara' 27 schäfrar.

*KL*

Fick mitt PM till WW i fredags. :laugh: Men har inte fått till circuiten ännu, är det någon som har det?

Ojoj, nervöst nu. :eek: Och som sagt, VAD ska man ha på sig. :crazy::angel:

Vad kul! Vilken ras ska du ställa?

PM till CC har jag inte fått ännu, kanske kommer nu i veckan eller så.*hoppas*

Jag har iaf mer eller mindre blivit beordrad av min kära mor att vi ska gå tillsammans och shoppa kläder till utställningen.:angel:
Ja, då slipper jag oroa mig, för går jag med mamma och handlar så kommer jag definetivt hitta rätt kläder:p:bump:

Åh, börjar bli riktigt nervöst nu!

Jag ska ha ett par svarta "kostymbyxor", en vit snygg skjorta med en svart väst (kostym-väst) över.
Ska till det ha ett par svarta ballerinaskor (med gummisula ;)). Ställer en aprikos pudel. Vad håret ska bli av vet jag inte men mest troligt blir det nog en stor tillfixad knut eller något, uppsatt kommer det då att vara ;)

Vad kul! Vilken ras ska du ställa?

PM till CC har jag inte fått ännu, kanske kommer nu i veckan eller så.*hoppas*

Jag har iaf mer eller mindre blivit beordrad av min kära mor att vi ska gå tillsammans och shoppa kläder till utställningen.:angel:
Ja, då slipper jag oroa mig, för går jag med mamma och handlar så kommer jag definetivt hitta rätt kläder:p:bump:

Åh, börjar bli riktigt nervöst nu!

Ja, det ska verkligen bli superkul! :laugh: Jag ställer dvärgpinscher, och antar att du ställer schäfer? ;) Vilken/vilka dagar går dom?

Nu har jag fått PM till båda utställningarna. :)

Nervös är bara förnamnet! :D

KALAS BRA TRÅD!

Jag själv ska ställa ut en ljusgrå Irländsk varghund i Juli och va fasen har man på sig till dem? :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka